دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه گفت: ۳۱۳ میلیارد و ۴۵۳ میلیون تومان تسهیلات اشتغال در مناطق روستایی و عشایری با پیش بینی ۵ هزار و ۸۳۵ فرصت شغلی پرداخت شده است.

جذب ۹۱ درصدی تسهیلات اشتغال در استان کرمانشاهبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه در بیست و ششمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گفت: پرداخت ۳۱۳ میلیارد و ۴۵۳ میلیون تومان تسهیلات اشتغال در مناطق روستایی و عشایری با پیش بینی ۵ هزار و ۸۳۵ فرصت شغلی از مبلغ ۳۴۵ میلیارد و ۳۹۷ میلیون تومان سهمیه تخصیصی به میزان ۹۱ درصد در استان کرمانشاه جذب شده است.

او گفت: از سهمیه ۶۰۷ میلیارد تومان سهمیه ابلاغی اعتبارات اشتغال ویژه اشتغال مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تاکنون ۷۲ درصد به مبلغ ۴۳۷ میلیارد تومان با پیش بینی ۱۸ هزار و ۷۳۴ فرصت شغلی توسط بانک ها و موسسات عامل پرداخت شده است .


حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه  با اشاره  چکیده طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان ۹۸ در استان کرمانشاه عنوان کرد: مطابق داده های آماری مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان کرمانشاه منتهی به فصل تابستان به ۱۴ درصد رسیده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ دو و نیم درصد کاهش یافته است و در مدت مشابه که استان کرمانشاه در رتبه اول بیکاری قرار داشت در پایان فصل تابستان در رتبه ششم بیکاری در کشور قرار دارد.


عزیزی گفت: نسبت اشتغال در استان کرمانشاه ۳۸ و نیم درصد می باشد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ ، ۲ و ۴دهم درصد رشد داشته است و استان در جایگاه ۱۱ کشور قرار دارد.


او گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان کرمانشاه به ۴۴ و ۸ دهم رسیده که نسبت به مدت مشایه سال ۹۷ معادل ۱ و ۶ دهم درصد افزایش یافته است و در رتبه اول ( بیشترین تغییر) در سطح کشور قرار دارد.


عزیزی بیان کرد: تغییر شاخص های اقتصادی و نیروی کار( کاهش نرخ بیکاری، افزایش نسبت اشتغال و نرخ مشارکت اقتصادی) در استان کرمانشاه نشان از تدبیر و سیاست گذاری صحیح مجموعه مدیریتی استان در حوزه ایجاد اشتغال بوده است .

انتهای  پیام/ز

 

نرخ مشارکت اقتصادی در استان کرمانشاه به ۴۴ و ۸ دهم رسید

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.