رئیس اتحادیه املاک استان تهران گفت: مبایعنامه و یا قولنامه حذف نمی‌شود بلکه تنها مشاوران املاک در تهران ساماندهی می‌شوند.

حذف مبایعنامه و قولنامه تکذیب شد/ ساماندهی ۱۳۴ هزار مشاور املاک در تهرانمصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حذف قولنامه و یا مبایعه نامه مسکن را تکذیب کرد و گفت: به هیچ عنوان مبایعه نامه و یا قولنامه حذف نمی‌شود و طبق قانون ۱۰ مدنی هر قراردادی که بین ۲ یا چند نفر به امضا برسد لازم الاجرا است.

او با بیان اینکه ۱۳۴ هزار مشاور املاک در تهران وجود دارد، گفت: تمامی این مشاوران املاک باید ساماندهی شوند و طبق قانون نظام صنفی باید نظارت بر تمامی مشاوران املاک افزایش یابد.

خسروی تاکید کرد: نظارت بر تمامی مشاوران املاک طبق قانون تشدید می‌شود و با هر گونه تخلف و یا اقدام غیر قانونی برخورد خواهد شد.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه ساماندهی مشاوران املاک در کمیسیون لوایح صنفی تصویب شد و هم اکنون مقرر شد کد رهگیری در زمان باقیمانده دولت دوازدهم اجرایی شود.
بیشتر بخوانید: سریال ادامه دار مسکن مهر با نام طرح اقدام ملی مسکن/ آیا ساخت ۴۰۰ هزار واحد تا سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد؟

او اظهار کرد: با توجه به آنکه دریافت کد رهگیری از سوی متقاضیان خرید و فروش و یا اجاره لازم الاجرا نبود، اما خوشبختانه تا به امروز به دلیل افزایش امنیت معامله تمامی قراداد‌های مسکنی از طریق دریافت کد رهگیری انجام می‌شد.

خسروی بیان کرد: هم اکنون قوه قضائیه خود خواستار ساماندهی مشاوران املاک بوده و همین موضوع باعث شد که در قانون لوایح دریافت کد رهگیری تصویب شود.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران یادآور شد: دریافت کد رهگیری تا به امروز مصوبه هیئت دولت را داشت، اما از مجلس مصوبه‌ای دریافت نکرده بود که با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته به زودی این موضوع در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

او توضیح داد: در گذشته عده‌ای عنوان می‌کردند که در دیوان عدالت اداری موضوع کد رهگیری مطرح نشده، اما با پیگیری‌های انجام شده سامانه کد رهگیری با وزارت اقتصاد و دارایی، بانک‌ها، وزارت راه و شهرسازی به زودی یکپارچه می‌شود.

خسروی بیان کرد: در آینده نزدیک مشاوران املاک با اداره ثبت هماهنگ خواهند شد و متقاضیان جهت دریافت پلاک ثبتی باید با سامانه کد رهگیری اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران تاکید کرد: چندی پیش شایعه‌ای مبنی بر حذف قولنامه و یا مبایعه نامه مطرح شده بود که این موضوع با پیگیری از قوه قضائیه کاملا رد شد و تنها ساماندهی مشاوران املاک در کشور مطرح شده است.

انتهای پیام/
 

مشاوران املاک با اداره ثبت هماهنگ خواهند شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صدیقه
۲۳:۰۹ ۰۹ تير ۱۴۰۱
از مسئولین محترم میخوام مشاورین املاک را برای همیشه حذف کنند چراکه دلیل گرانی و توروم همین مشاورین املاک هستند و برای مبرا کردن خود در رسانه ها ننه من غریبم بازی در میارن. سامانه کد رهگیری را حقیقی کنید همه بتوانند با ارسال مدارک معتبر کد رهگیری دریافت کنند.چرا یک مشاور املاک بدون هیچ مسئولیتی در واقعیت عرض میکنم،باید مبلغ هنگفتی دریافت کند؟! مردم عزیز لطف کارزار تشکیل دهید برای حذف مشاورین املاک که هیچ تعهد و مسئولیتی ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۷:۰۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
سلام مشاور املاکی که مجوز و پروانه کسب ندارد آیا انجام معامله و مبایعه نامش معتبر یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۵۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام حذف قولنامه های عادی ملکی یعنی پایان کلاهبرداری ملکی و کاهش چشمگیر پرونده‌های حقوقی و قضایی
Netherlands
افشین
۲۳:۴۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
حذف قولنامه یا هر سند عادی در ایجاد شدن رابطه حقوقی غیر ممکن است زیرا اگر ما اسناد عادی را داری اعتبار ندانیم موضوع فقط خرید فروش املاک نیست آنوقت هیچ فاکتوری در روابط تجاری ارزشی نخواهد داشت و برای اعتبار قانونیش باید به فرض برای اعتبار فاکتور وقتی یک کیلو تخم مرغ می‌خریم بریم رابطه تجاری که ایجاد میشه را در دفترخانهایی ثبت کنیم ، تازه از نظر شرع مقدس اسلام و قوانین مدنی معامله ایجاد میشود تنها با رضایت طرفین یعنی حتی مکتوب هم نشود و تنها رضایت باطنی طرفین بوده باشد ، عقد صحیح میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
مشاورین املاک پول زور می گیرند و حق دروغ از طرفین می گیرند باید سامانه های ایجاد شود که فروشنده وخریدار مستقیما باهم معامله کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
آقا یه فکری بحال این سایتهای دیوار و شیپور بکنید الان مد شده که خانه رو در این سایتها مشاورین املاک میان یه قیمت نقدی میزارن که بسیار قیمت بالایی است و بعد میان یه قیمت رهن هم اضافه میکنند و بعد میگن یه وام ۱۴۰میلیونی هم براتون میگیریم یعنی نقدی پول اضافه میگیرن و همین طور خانه را رهن میدن و یه وام هم بهش می‌بندند خو طرف کجا زندگی کنه ویا قسط این وام رو از کجا بیاره
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۶:۱۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
بنگاه و قولنامه یعنی احتمال هرگونه سواستفاده ‌کلاهبرداری و از بین رفتن مال و دارایی و تقریبا نوددرصد پرونده های حقوقی موجود در دادگستری و مطروحه بر میگردد به قولنامه یا مباعه نامه های عادی که نزد مرجع غیرقلاح و بیسواد حقوقی تنظیم و مردم را روانه دادگستری کرده پس اگر قانون ثبت اجراشون و همه قراردادها فقط در دفاتر اسناد رسمی تنظیم و‌منعقد گردند نظم عمومی معاملات و حقوق مردم حفظ می‌شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
مشاور املاکی هایی که مفت پول میگیرن وقتی هم مشکلی پیش میاد میان مستاجر و موجی هییییییییچ داوری نمیکنن تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
در مرزداران شرقی یک مجتمع مسکونی هست که دو ساله فقط سه چهار تا ساکن داره و بقیه واحدهایش خالی اند! کی باید جلوی این احتکار را بگیره؟!
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۴۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
متاسفانه بعضی از مشاورین املاک برای ازدیاد منافع خودشان املاک را بصورت شرطی میفروشند . مثلا به فروشنده میگن اگر ملکت را فلان قیمت بفروشیم 5 درصد از قیمت فروش را خودمان برمیداریم و این عملا به معنای کلاه گذاشتن سر خریدار یا فروشنده می باشد
Germany
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
مشاورین املاک خانوارهای یک مجتمع سه وجهار طبقه را تحریک می‌کنند که اگر همه موافق باشند بدلیل زمین بیشتر بفروشند زمین ساختمان را بیشتر می‌خریم برای دوباره سازی و پنج طبقه ای یا شش طبقه وچون همه رضایت ندارند باعث اختلاف میشود و همه سرنوشتشان را به دیگران گره میزنند. باید یک تصمیمی گرفته شود که هرکسی به نسبت زمینی که دارد آپارتمانش را بفروشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
سوءاستفاده از امضا و جعل امضا در مبایعه نامه های عادی به شدت رواج دارد. ترفندهایی برای این کار استفاده می شود که به دلیل نقص فوانین حقوقی و بعضا فساد قوه قضائیه به نتیجه می رسد. روش های موثرتر جعل امضا به دلیل پیشرفت تکنولوژی مزید بر علت شده است. قرارداد بین افراد باید تحت چارچوبی تنظیم شود که با این مسائل روبرو نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
موضوع مشارکت درساخت که در مشاورین املاک صورت می گیرد و خود مدیر بنگاه حکمیت را قبول می کنند هم اساسا ساماندهی شود که دراین مورد مشکلات زیاد است
آخرین اخبار