هواشناسی بوشهر درباره مواج شدن دریا در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به دریانوردان هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: سه‌شنبه و چهارشنبه به سبب وزش باد به نسبت شدید شمال غربی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود و انتظار داریم در این مدت به ویژه سه‌شنبه، ارتفاع موج در سواحل شمالی به یک و نیم متر و در سواحل مرکزی و جنوبی به دو متر برسد.

زهرا راستگو افزود: بر این اساس در این مدت نسبت به رفت و آمدهای دریایی به ویژه تردد شناور‌های کوچک و تفریحی هشدار داده می‌شود.

او ادامه داد: فردا (دوشنبه) در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی و بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد در مناطق شمالی استان و شمال خلیج فارس وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر آسمان استان را تا فردا، صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در سواحل جنوبی در ساعاتی از روز وزش باد و از ظهر فردا در برخی نقاط نیمه شمالی استان افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و رعد و برق و گاهی وزش باد پیش بینی کرد.

راستگو افزود: جهت وزش باد در این مدت بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ و در سواحل جنوبی در برخی ساعات تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و ظهر فردا در سواحل و شمالی خلیج فارس گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

او عنوان کرد: ارتفاع موج دریا نیز در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی امروز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و فردا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۸:۴۵، مد دریا ساعت ۱۶:۲۴ و جزر دوم دریا ساعت ۲۰:۰۱ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

دریا مواج می‌شود

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.