کلاهی صمدی گفت: هم اکنون یکی از مشکلات صنایع تبدیلی که بصورت لاینحل باقی مانده مساله نظام بانکی و تامین سرمایه است.

نظام بانکی، یکی از مشکلات لاینحل، صنایع تبدیلی استعلیرضا کلاهی صمدی عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات صنایع تبدیلی اظهار کرد: هم اکنون یکی از مشکلات صنایع تبدیلی که بصورت لاینحل باقی مانده مساله نظام بانکی و تامین سرمایه است.

عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: دولت می‌تواند مواد اولیه صنایع در فلزات را با شرایط مناسب در اختیار این صنایع قرار دهد چرا که هم اکنون مشکلات بیشتر آنها، خرید و قیمت گذاری در صنایع است که امیدواریم این مشکل به زودی مرتفع شود.


بیشتر بخوانید: محدودیت صادراتی، مهمترین دغدغه فعالان اقتصادی است 


کلاهی صمدی با اشاره به اینکه مدت هاست  کشورمان در تولید مواد اولیه (پتروشیمی) در مزیت نسبی قرار دارد, تصریح کرد: هم اکنون۱۰ میلیارد دلار این مواد خام، صادر می‌شود.

عضو اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه بیشترین مشکلات صنایع تبدیلی، مربوط به فلزات است, اظهار کرد: امیدواریم که با همکاری دولت و مسئولان ذی ربط، این مشکل مرتفع شود.

کلاهی صمدی در پاسخ به این پرسش که مشکلات صنایع تبدیلی، نسبت به سال گذشته چه روندی را دنبال می کند؟ افزود: از منظر تامین مواد  اولیه مشکلی وجود ندارد، اما در بازار سرمایه وضعیت چندان مناسب نیست.

کلاهی صمدی بیان کرد: بدون شک، اشتغال هر جامعه‌ای به صنعت و تولید همان کشور گره‌خورده و زمانی که صنعتگر و تولیدکننده از هزینه‌های بالای تولید و قیمت تمام‌شده سخن می‌گویند، به طور قطع، سهم نیروی کار در تولید کاهش می‌یابد و این یعنی کاهش تقاضای نیروی کار از سوی تولیدکننده که نتیجه آن کاهش نرخ اشتغال است.

انتهای پیام/

بیشترین مشکلات صنایع تبدلی، مربوط به فلزات است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار