معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: کمک‌های مردم خیر استان اردبیل به مراکز نیکوکاری ۱۰۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صفر توحیدی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: کمک‌های مردم خیر استان اردبیل به مراکز نیکوکاری در هفت ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته، ۱۰۷ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه خیران اردبیلی بیش از ۱۵ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی در هفت ماهه نخست سال‌جاری به مراکز نیکوکاری کمک کرده‌اند، گفت: با توجه به تعامل و همکاری‌های موثر مراکز نیکوکاری و هم‌افزایی‌های صورت گرفته، خدمات کیفی و قابل توجهی به خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل ارائه شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه کمک‌های خیران به مراکز نیکوکاری در هفت ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۱۰۷ درصد رشد داشته است، بیان کرد: هم‌استانی‌های خیر بیش از شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در هفت ماهه نخست سال ۹۷ از طریق مراکز نیکوکاری به مددجویان اردبیلی کمک کرده بودند.

توحیدی با بیان اینکه خیران اردبیلی حدود ۱۰ میلیارد تومان به صورت غیرنقدی و در قالب توزیع سبدغذایی، پوشاک، تأمین جهیزیه، نذر و قربانی و تهیه لوازم ضروری زندگی به مراکز نیکوکاری کمک کرده‌اند، افزود: بیش از چهار میلیارد تومان نیز به صورت نقدی به مراکز نیکوکاری استان اردبیل کمک شده که در اسرع وقت در اختیار مددجویان تحت حمایت و دیگر افراد نیازمند در همان محله و منطقه قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه ۳۱ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند از خدمات و کمک‌های مراکز نیکوکاری در سال‌جاری بهره‌مند شده‌اند، گفت: ارائه خدمات حمایتی به ۱۰ هزار نفر از اقشار آسیب‌پذیر جامعه یکی از بارزترین اقدامات مراکز نیکوکاری در رفع مشکلات و گرفتاری‌های نیازمندان آن منطقه است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه ۵۸۰۰ نفر از مددجویان و افراد نیازمند استان اردبیل از کمک‌های معیشتی مراکز نیکوکاری بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: حدود ۱۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در قالب کمک‌های معیشتی برای رفع مسائل و گرفتاری‌های مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار آسیب‌پذیر توسط مراکز نیکوکاری پرداخت شده است.

توحیدی با اشاره به اینکه ۴۰۰ میلیون تومان برای ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به خانوار بی‌بضاعت جامعه هزینه پرداخت شده است، اعلام کرد: ۵۰۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند استان اردبیل از خدمات فرهنگی و آموزشی مراکز نیکوکاری بهره‌مند شده‌اند تا در مسیر توانمندسازی قرار گیرند.

او با بیان اینکه ۴۳۰ میلیون تومان برای ساخت، تعمیر و بهسازی منازل اقشار آسیب‌پذیر توسط مراکز نیکوکاری هزینه شده است، گفت: به ۲۵ خانوار نیازمند خدمات عمرانی ارائه شد تا از سرپناهی مقاوم و مناسب بهره‌مند شوند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل به ارائه خدمات درمانی، دارویی و بهداشتی به بیش از ۶۰۰ مددجوی اردبیلی اشاره کرد و افزود: ۱۲۰ میلیون تومان خدمات درمانی به خانوار مستمند جامعه ارائه شد تا علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری متحمل سایر هزینه‌های زندگی نشوند.

توحیدی اعطای ۲۳۶ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند را از دیگر اقدامات ارزنده مراکز نیکوکاری استان اردبیل عنوان کرد و گفت: بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای کمک هزینه تأمین جهیزیه نوعروسان بی‌بضاعت هزینه پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه ۶۵ مرکز نیکوکاری در سطح استان اردبیل فعالیت دارند، گفت: با راه‌اندازی مرکز نیکوکاری در سطح استان تلاش داریم شاهد رفع مشکلات خانوار بی‌بضاعت از طریق خیران همان محل و منطقه باشیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر ۳۸ هزار خانوار مستمری‌بگیر تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل، سایر اقشار آسیب‌پذیر جامعه نیز از حمایت‌ها و خدمات مراکز نیکوکاری بهره‌مند هستند، اعلام کرد: از طریق مراکز نیکوکاری به آسان‌ترین روش به خانوار نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر کمک‌رسانی می‌شود که این امر مزیت‌های بسیاری را در پی دارد و با بهره‌مندی از آن می‌توان به بهترین صورت نیاز‌های فقرا و محرومان را رفع کرد.

توحیدی با اشاره به اینکه همچنان نیازمند یاری نیکوکاران برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان اردبیل هستیم، بیان کرد: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل برسانند.

انتهای پیام/ح

بهره مندی ۳۱ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.