آروین گفت: شهرداری تهران موظف است ظرف مدت ۳ ماه لایحه واگذاری سهام نهاد‌های تابعه در بورس را ارائه کند.

بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مصوبه طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه درباره عرضه سهام شرکت‌ها، سازمان‌ها و موسسات تابعه در بازار سرمایه گفت: در جلسه شورای شهر تهران طرح الزام موسسات به ارائه سهام شرکت‌ها و نهادهای تابعه شهرداری در بورس به تصویب رسید و بر اساس آن شهردار تهران موظف است ظرف مدت ۳ ماه لایحه‌ای ارائه کند که در آن شرکت‌ها و موسسات تابعه شهرداری تعیین وضعیت شده باشند.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران افزود: در این لایحه شهرداری تهران علاوه بر معرفی شرکت‌های آماده جهت عرضه سهام در بورس، سایر موسسات دارای قابلیت عرضه سهام در این بازار را نیز معرفی می‌کند.


بیشتر بخوانید: کلیات طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه عرضه سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه تصویب شد 


آروین در پاسخ به این سوال که شهرداری تهران در حال حاضر آمادگی ارائه سهام چند موسسه خود را در بازار بورس دارد، گفت: در بررسی‌های شورای شهر دو واحد تابعه از شهرداری تهران این امکان را دارند که سهام آن‌ها در بورس عرضه شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانید اسامی آن دو شرکت را ذکر کنید یا خیر؟ گفت: ما در شورای شهر تهران بررسی‌های خود را انجام دادیم و در حال حاضر منتظر هستیم تا شهرداری تهران پیشنهاد‌های خود را مطرح کند و این اقدام باید ظرف مدت ۶ ماه عملیاتی شود.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران تأکید کرد: هدف شورای شهر تهران از این مصوبه افزایش شفافیت است، زیرا تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که برخی از موسسات و سازمان‌های تابعه به حیاط خلوت مالی بدل شده‌اند و اعتقاد ما این است زمانی که سهام یک موسسه در بازار بورس عرضه می‌شود، در کنار نظارت و شفافیت‌های مالی امکان و بستر سودآوری آن نیز فراهم شود.

انتهای پیام/

عرضه سهام شرکت‌های تابعه شهرداری تهران در بازار بورس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار