استاندار البرز مطرح کرد؛

برنامه ریزی سیاست‌های کلی جمعیت طبق ابلاغ مقام معظم رهبری

استاندار البرز:دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به سیاست‌های کلی جمعیت که در ۱۴ بند از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، شهبازی، استاندار البرز در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان که روز یکشنبه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با قدردانی از عملکرد اداره کل ثبت احوال استان گفت: این اداره کل در به روز رسانی اطلاعات و آمار، رتبه اول کشور را دارد.

او با اشاره به اینکه شورای راهبردی جمعیت از اهمیت بالایی برخوردار است و در کشور به ریاست شخص رییس جمهوری برگزار می‌شود، افزود: برای برخی مسائل محلی که در این شورا طرح می‌شود می‌توان تدابیر استانی اندیشید و موضوعات کلان نیز در سطح استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شهبازی گفت: ما می‌توانیم از طریق این جلسات، تصمیم گیران ملی را از وضعیت استان مطلع کنیم و باید در نظر داشته باشیم که اساس اصلی آمار‌ها و اطلاعات از استان به مراجع ملی برای بررسی و آنالیز، منتقل می‌شود.

او افزود: امید است جمع آوری اطلاعات در کشور به صورت کاملا مدرن و ثبتی پیش برود چراکه درصد خطا و اشتباه از طریق کاهش می‌یابد.

استاندار البرز گفت: رشد روز افزون مهاجرت گوی سبقت را از اعتبارات و روند ارتقا زیرساخت‌ها ربوده از این رو مسئولیت سنگینی بر دوش داریم چراکه باید متناسب با این روند برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

او افزود: باید تمامی استان‌های کشور برای شکوفایی و بهره برداری ظرفیت‌ها و امکانات در جهت مانایی جمعیت استفاده کنند تا فشار مضاعفی به سایر استان‌ها وارد نشود.

شهبازی خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز، گفت: باید از سوی این سازمان نشست‌های تخصصی و آموزشی برای تمامی دستگاه‌ها جهت فراگیری شیوه اتخاذ دقیق آمار‌ها برگزار شود.

او افزود: آمار دقیق و موثق، مبدا برنامه ریزی صحیح متناسب با جمعیت است از این رو دستگاه‌ها و بویژه آموزش و پرورش باید در این راستا با اهتمام و دقت ویژه‌ای ورود کنند.

استاندار البرز با اشاره به رشد روز افزون جمعیت دانش آموزی در البرز بواسطه مهاجرت، گفت: با رصد میزان رشد جمعیت دانش آموزی استان می‌توان آمار دقیق تری از مهاجرت بدست آورد و به نسبت این رشد برای ایجاد امکانات و فضا‌های آموزشی برنامه ریزی کرد.

او با اشاره به مصوبات شورای آموزش و پرورش، افزود: آموزش و پرورش باید از روند اجرای مصوبات گزارش ارائه دهد.

شهبازی گفت: آمارها، اساس برنامه ریزی هستند از این رو نباید از آن‌ها سرسری گذشت بلکه ضرورت دارد اطلاعاتی که از البرز به مراجع ملی می‌رسد، دقیق باشد.

انتهای پبام/د.خ

استانداری البرز

برچسب ها: استانداری ، البرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.