متخصصان محیط زیست نروژی اعلام کرده‌اند جنگنده اف-۳۵ آمریکا نسبت به سایر مدل‌ها، گاز‌های گلخانه‌ای بیشتری را وارد اتمسفر می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، متخصصان محیط زیست نروژی اعلام کرده اند هواپیمای جدید جنگنده اف-۳۵ (F-۳۵) که جایگزین ناوگان جنگنده اف-۱۶ خواهد شد، گاز‌های گلخانه‌ای زیادی تولید می‌کند.

به گفته فعالان محیط زیست با ورود ۵۲ فروند جنگنده اف-۳۵ به ناوگان نظامی نروژ، انتشار دی اکسید کربن افزایش می‌یابد.

در پی انتشار گزارش متخصصان محیط زیست نروژ، عده‌ای از فعالان محیط زیست نروژی از جنگنده جدید اف-۳۵ شکایت کرده اند.

روزنامه «داگسا ویزن» نروژ با انتشار این مطلب نوشت: میانگین مصرف سوخت برای جت‌های جنگنده جدید اف-۳۵ حدود ۶۰ درصد بیشتر از جت‌های جنگنده امروزی است و در حالی که مصرف سوخت در هواپیما‌های اف-۱۶، ۳۵۰۰ لیتر برای ۱ ساعت پرواز است در جنگنده‌های اف-۳۵ به ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر در یک ساعت پرواز می‌رسد.

یک فعال نروژی گفت: مصرف بیشتر سوخت باعث تغییر آب و هوا و افزایش دمای جهانی خواهد شد. ارتش نروژ با خرید ۵۲ فروند جنگنده جدید اف-۳۵ همه اقدامات مقابله با تغییرات آب و هوایی را از اعتبار می‌اندازد و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را افزایش می‌دهد.

ویلی آموندسن، وزیر پیشین دادگستری و عضو حزب لیبرال مترقی، نگرانی‌های طرفداران محیط زیست را رد کرد. آموندسن اظهار داشت که تأثیر ارتش نروژ بر گرم شدن کره زمین حتی با اف-۳۵ حداقل خواهد بود. آموندسن همچنین اظهار داشت که سلاح‌های هسته‌ای بهترین راه برای کاهش انتشار دی اکسید کربن هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار