خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در روزهای اخیر دگربار نام این گروهک تروریستی را بر سر زبان ها انداخت و همچنین باعث شد تا دونالد ترامپ با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از این موضوع به نفع خود بهره برداری سیاسی کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین ویدیو از مبادله آتش میان کماندو‌های آمریکائی و تعدادی از عناصر داعش که شنبه گذشته در کنار ابوبکر البغدادی رهبرشان در خانه او در روستای باریشا در شمال سوریه بودند، روز شنبه از سایت روزنامه تایمز منتشر و تصاویر ویدیویی آن عملیات پخش شد.

روایت العربیه از آخرین نفس‌های البغدادی در تونل مرگ/ از راز به همراه بردن اجباری ۲ فرزندش تا قطع‌شدن سر+ تصاویر


بیشتربخوانید: ماجرای باجناقی که برای البغدادی فامیل نشد! + عکس

در این ویدیو فردی به نام ابومصطفی همسایه البغدادی که منزلش در ۳۰۰ متری مکان اقامت او بود با شنیدن سر و صدا مبادرت به ضبط آن‌ها با تلفن همراه خود نمود، بدون اینکه متوجه شود این حادثه در واقع عملیات از میان بردن تروریست شماره یک جهان می‌باشد. گفته‌های همسایه البغدادی به روزنامه تایمز این روزنامه را در تهیه گزارشی مفصلی یاری داد. این گزارش حاوی جزئیات زیادی از جمله ویدیویی که روزنامه امروز شنبه منتشر کرد.  این درحالی است که ویدیویی که از سوی پنتاگون منتشر شد حاوی بخشی از عملیات و صامت و بی‌صدا بوده است.

جزیئات از این قرار است که تیم نابودگر عملیاتی متشکل از ۳۰ نفر «نیروی دلتا» آمریکا به همراهی ۶۰ تن از یگان زمینی حملات برق آسا، تمرین‌های خود را یک ماه پیش از حمله در خانه‌ای آغاز کرده بودند که در پایگاه هوائی آمریکا واقع در شهر اربیل درکردستان عراق شبیه به تفاصیلی گزارش شده از سوی خبر چین خود ساخته بودند که همراه البغدادی بود. بگفته وی این خانه در بیرون از روستای «باریشا» در شمال سوریه قرار داشت و البغدادی بعضی اوقات در آن تردد می‌کرد. زمانیکه خبرچین به آن‌ها اطلاع داد که البغدادی شنبه گذشته در این منزل خواهد بود و قصد انتقال به خانه امن دیگری در در شهر جرابلس در بیش از فاصله ۱۸۳ باریشا، در استان حلب را دارد، آن‌ها نیز بنوبه خود پنتاگون را در جریان گذاشته و وزارت دفاع هم نظامیانی را به کاخ سفید فرستاد تا مراتب را به ترامپ اطلاع دهند که البغدادی در دسترس است. آن‌ها از ترامپ خواستند تا دستور این عملیات را شنبه شب امضا کند. نام عملیات به بزرگداشت «کیلا مولر» زن فعال در زمینه امور بشر دوستانه آمریکائی، عملیات «کیلا مولر» نام‌گذاری شد.

این زن فعال درعرصه کمک‌های بشر دوستانه در سوریه فعالیت داشت که در نیمه اگوست ۲۰۱۳ در شهر حلب توسط نیرو‌های داعش ربوده شد و البغدادی این زن را طعمه خاص خود می‌دانست کیلا بعد از کمتر از دو سال که در اسارت این سازمان تروریستی بود، به قتل رسید.

بهمین دلیل ترامپ بدون فوت وقت دستور این عملیات را امضا کرد بطوری که ظرف چند دقیقه ۸ بالگرد از دو پایگاه هوائی اربیل و الاسد در عراق بهمراهی بالگرد‌های آفندی آپاچی و ۶ پهباد جنگی و یک جنگنده از کویت به پرواز در آمده و ۵ رزم ناو وناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت شونده نیز در حالت آماده باش کامل قرار گرفته و بالگرد‌ها ظرف ۷۰ دقیقه در نیمه شب به خانه واقع در روستای «باریشا» رسیدند.

صدای ناشی از بالگرد‌ها، جمعی از عناصر داعش سوار بر مینی بوس سفید رنگ را که در بیرون خانه بود وادار کرد تا از خانه خارج شوند، ولی بالگرد‌ها بسرعت وارد عمل شده و آن‌ها را به رگبار بستند بطوری که در اثر رگبار شدید گلوله از دو بالگرد و شلیک بمب، همه این عناصر کشته شدند و مکان مزبور از سوی عناصر یکان زمینی عملیات برق آسا محاصره و عناصر یگان «دلتا فورس» دیوار را منفجر کرده و سوراخی در آن ایجاد نمودند در اینجا بود که مترجم عربی از کسانی که قصد درگیری ندارند خواست تا خود را تسلیم کنند که دو مرد به همراه ۱۱ کودک از خانه خارج شده و خود را تسلیم کردند.

درگیری در جریان عملیات «کیلا مولر» با ۵ تن از عناصر مسلح داعش صورت گرفت که همگی کمربند‌های انتحاری بسته بودند و ۴ تن از آن‌ها زن و از همسران و نزدیکان البغدادی بودند.

البغدادی نیز کمربند انفجاری بخود بسته بود و سگ بلژیکی موسوم به «کونان» با سال‌ها سابقه آموزش رزمی، بوی او را تعقیب و البغدادی را که با دو فرزندش به تونل بن بست گریخته بود، دنبال کرد. البغدادی از این دو کودک بعنوان سپر انسانی برای حمایت از خود استفاده می‌کرد، اما زمانی که راه فرار را بسته یافت، مبادرت به اقدام آسان و در عین حال ناممکن یعنی منفجر کردن خود بهمراه دو کودکش کرد که کمتر از ۱۲ سال داشتند.

بعد از انفجار کماندو‌ها به اجزای باقیمانده از جسد وی نزدیک شدند ومشاهده کردند که سر وی از بدنش جدا شده و بقیه جسد نیز بکلی پاره پاره شده بطوری که تا حدی که مقدور بود آن را جمع آوری کرده و هر آنچه درخانه یافتند برای تحقیقات و اقدامات اطلاعاتی با خود بردند.

شخصی با نام ابو محمد و پسرش را نیز اسیر کردند. خبرچین همراه با البغدادی در خانه بعد از انتقام از البغدادی بخاطر قتل یکی از افراد خانواده اش نیز توسط نیرو‌های کماندوی آمریکائی منتقل شد. این خبر چین با نزدیک شدن به البغدادی و تظاهر به وفاداری به او اطلاعات لازم را برای از میان بردن خطرناکترین شخص تحت پیگرد در اختیار آمریکائی‌ها قرار می‌داد. کماندو‌ها بعد از خارج کردن خبرچین اقدام به موشک باران این خانه و انهدام کامل آن کرده و بدین ترتیب ظرف کمتر از دو ساعت به داستان «تروریست» شماره ۱ جهان پایان دادند.

منبع: العربیه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
France
منتظر ظهور
۰۰:۱۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
با سلام خدمت دوستان ساده دل و گل خودم اولا این داستان سه طرف داره اول آمریکا دوم بغدادی سوم من و توی بیننده و شنونده ، از نظر آمریکائیها درسته اونا بغدادی کشتن اما بغدادی که دوستشون بود و تاریخ مصرفش گذشته بود ، از نظر البغدادی کسی که اونو کشته یا اسد بوده یا ایران یا روسیه چون تا الانم آمریکا حفظش کرده بود وگر ن بچهای مقاومت تا الان سقطش کرده بودن. پس میمونه من و تو ساده دل به نظرت اگه آمریکا نبود خود شما نمیرفتی خرخرشو بجوئی که اینطوری بچهای ما مثل امثال حججی رو شهید کردن پس بعد ۴۰ سال باید به بصیرت برسیم تا بتونیم مسائل داخلم همینطور با بصیرت حلاجی بکنیم تا حساب آدمای پست و کثیف رو با آدمای درست از هم جدا کنیم که آدمای درست مظلوم واقع نشن که این روزا مردم میگن که همه دزدن منم میگم خیلی دزد داریم ولی آدم درست هست فقط کمی بصیرت واقعی،کلا درست ببینیم و بشنویم و حلاجی کنیم حرف من اینه وسلام من الله توفیق 8/98. مهدی قاسمی
Iran (Islamic Republic of)
ابو علی
۲۳:۴۸ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
مرگ البغدادی مشکوک هست چون تاالان هیچ تصویری ازلاشه ملعون مشاهده نشد این یک دسیسه هست چون میخواهند چیش السفیانی رو بشه اینهاادمهای کثیفی هستن چون نه به مرجعیت اعتقاد دارن ونه به ولایت ورهبری
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۳۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
من مطمئنم البغدادی نمرده
Iran (Islamic Republic of)
رضوان
۲۰:۴۴ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
داستان عالی اما بدون تصویر .
Iran (Islamic Republic of)
ذاکر
۲۰:۴۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
سگی‌از‌سگهای‌معاویه‌ی‌خبیث‌کشته‌نشد
Iran (Islamic Republic of)
ابو محمد الایرانی
۲۰:۱۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
بسم الله

و اما بعد :

بخداقسم امریکای معدوم کاری نمیکنه جز اینکه ده برابر ازش یود ببره و این رو بدونید که وقتی امریکاییها یکی مثل البغدادی رو میکشن یعنی " یکی دیگ رو میخان رو کنن که البغدادی درمقابلش هیچه
ولی ما فرزندان حضرت فاطمه‌ی زهرا (س) هستیم " و همیشه یار و یاور مسلمانان هستیم و بخدا قسم ا هیچکس نمیترسیم چون از خدا میترسیم و دشمن خدا و رسولش و‌ خلیفه‌ش امام علی را با شمشیر دو نیم میکنیم

وَ مِنَ اَللهِ تُوفیقً
Iran (Islamic Republic of)
پیرو حضرت عمر رضی الله عنه
۱۸:۱۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
لعنت بر دشمنان اسلام و زنده باد اسلام د ومجاهدین ا و اسلامگرایان ع. و آدم های خوب ش
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
یکی بفع ترامب. حالا این یکی رو از میلیون کم کن تا رای بیاری آقای ترامب!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۲۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
گر خدا خواهد عدو شود سبب خیر
طوری که همین امریکای عدو سببکشتن صدام ملعون شد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۸ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
تا باد چنین بادا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
ننگ به ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
Ahmad
۱۲:۴۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
خیلی جاهای این حکایت مشکل داره،،، راوی یه کم خالی بندی و فیلم هندی قاطیش کرده... اولا ک سگه بوی ابوبکر بغدادی رو چجور فهمیده؟؟مگه بغدادی بوی خاصی داره
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۰:۴۸ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
دوست عزیز.بغدادی قبلا تو عراق در بازداشت امریکایی ها بود و نمونه لباسش رو در اختیار داشتن. در ضمن یکی از لباس بغدادی توسط یه جاسوس به دست امریکایی ها رسیده بود که که سگ با تطابق اون تونست محل بغدادی رو پیدا کنه
Sweden
سعید نعمتی
۱۱:۵۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
الیوت اشمیت پدر یهودی مادر مسیحی برزگ شده در غرب و تحت تعالیم موساد و سیا میشود ابوبکر البغدادی ابتدا غرب انها را خراسانی موعود نامید که در حال جنگیدن برای ظهور امام زمان هستند اما درست همان لحظات ابتدای تولد این جرسومه ایران مدعی حمایت از ظهور به انها حمله کرد و پته محور عبری و عربی و غربی را رویه اب ریخت .اگر به ویدو های تبلیغاتی داعش نگاه کنید و یا به ارمان های انها که در رسانه ها منتشر شد توجه کنید خواهید فهمید که غرب چه آشی برای اسلام و شیعه و خصوصا ایران پخته بود .برای همین بود که فلان مسلمان از هلند و امریکا و انگلیس خارج میشد و به داعش میپیوست تا به قول خودش از اسلام دفاع کند .تا حکومت الله را در زمین بگستراند .
برای همین بود در بین جانوران داعشی حتی از ایران ما هم بودند .براستی اگر جمهوری اسلامی نبود چه بر سر دین اسلام می امد .
اکنون امریکا مدعیست که فرزند خود را قربانی کرده ما هم باور میکنیم چون این دور از انتظار نیست اگر به گذشته بنگریم میتوانیم صد ها نمونه برایتان رو کنیم از اسامه بنلادن تا صدام و بن علی و قذافی و ...این سنت امریکاست پس من به کشته شدن و حذف شدن این فرد باور دارم و ان را چیز خارق العاده ای نمیبینم .
Iran (Islamic Republic of)
برزو
۱۰:۵۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
آمریکا ها عادت دارند فرزندان حرامزاده خود را بکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
برادران اگه یادتون باشه زمان اوباما وقتی داعش از سپاه محترم ایران شکست خورد دولت اوباما الباقی مونده داعش را باهلی کوپتر به محل نامعلومی بردن حالا چطور ممکنه که بقدادی رو کشته باشن بقدادی انگشت راست دولت امریکا بود محال است گشته شده باشد اصلاچرا جنازه ش را نشان ندادن وقتی بن لادن کشتن تصویرجنازهش را نشان دادن این امریکا هزارویک دوز کلک بشمارمیره
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۲۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
خب خدا رو شکر. رفت پیش صدام لعنتی. انشاالله نم نم همشون به جهنم میروند.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۲۱:۰۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
اصلا شک نکنید که صدام و بن لادن، و البغدادی زنده اند.چون ماموریتوشونو تمام و کمال انجام دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
خر خودتی امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
اولا بر درغگو لعنت
ثانیا به فرض صحت، تروریست اول جهان تروریست دوم را از بین برده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
ابوبکر بغدادی هم مثل صدام آدم خود آمریکایی هاست که فقط تاریخ مصرفش تموم شده بود از گردونه خارجش کردن الان هم یه جا نشسته و به دنیا میخنده
Iran (Islamic Republic of)
رضا زندی
۰۹:۰۴ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
زمانی که بغدادی در زمان اشغال عراق در زندان بوده مطمئنا چیپ یا ردیاب یا تراشه بسیار کوچکی با عمل جراحی توی بدن یا دندانش کار گذاشته بودن و تمام این سالها به اسانی میدونستن کجاست .این فقط یه سناریوی تبلیغاتی و پایان تلریخ انقضائ بغدادی بود
Iran (Islamic Republic of)
فرزند انقلاب
۰۸:۵۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
بغدادی زنده است فقط داستان ماجراجویانه اش تمام شد و بازنشسته شد همانند بن لادن. یک داستان جالب و اکشن هالوودی با کارگردانی یک هالوودی.
Iran (Islamic Republic of)
سیدسجاد
۰۸:۴۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
احتمالا بغدادی خودش تو یکی از اون بالگردهای آپاچی نشسته بود،میخواست نمایش نابودی سایه خودشو ببینه
Iran (Islamic Republic of)
تقی
۰۸:۳۷ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
سلام آدم باید خیلی ساده باشد که چنین بازی احمقهایی رو باور کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
کدام نابودی البغدادی؟ کدام شاهد تغلبی؟ کدام عملیات؟ کدام جسد البغدادی ؟ در دریا خوب چرا؟ همش فریب فریب و فریب واقعا مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
مطمئن باشید از قدیم گفتن خون بیگناه روی زمین نمی ماند و کسانیکه (کشورهاییکه) باعث کشتار شدند روزی باید جواب پس بدهند(البته در این دنیا)...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
عجب سناریوی هالیوودیه قشنگی ! فقط حیف جلوه ویژه زیاد داره .جالبش هم اینه که سگه زنده است ! احتمالا لباس زد بمب تنش بوده
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۹:۰۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
جالب تر اینکه هیچ آمریکایی در این عملیات آسیب ندیده آن هم نظامیهایی به آن دست و پا چلفتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
حکایت آمریکا حکایت اون پادشاه ستمگره که از معماری نابغه می خواد براش قصری بی نظیر بسازد و بعد از اتمام کار معمار رو از بالای برج هل میده و می کشه به هر حال یک روز اسرار مگوی داعش برای مردم بیخبر فاش خواهد شد هر چند کسانی که قبلا فهمیدند سرشان را از دست دادند اما تا آن روز باید صبر کرد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
این ها کشته نمیشن بلکه به مکان امن منتقل میشن و تغییر چهره و بقیه ماجرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
سگ ه چطور بوی البغدادی رو میشناخت؟ حتما قبلا باهم بودن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۷:۵۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
ابوبکر بغدادی زمانی مرد که سردار سلیمانی نابودی داعش رو اعلام کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۰۳:۲۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
زنده هست و داره حقوق ماهیانه رو از،سیا میگره و توی یکی از جزایر هستش
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۲:۱۷ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
سیب زمینی کیلوچنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
حتما یکی رو جایگزین کردند این دیگه تاریخ انقضایش تمام شده بود اسامه ابوبکر و.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
این یک فیلم پیش ساخته هالیودی است نمی دانم چندین هلیگوپتر وچند ناو وچقدر نیرو در عرض هفتاد دقیقه بایک جنگنده از فلان جا به این یک نفر حمله ور شدند ولی از برجهای دو قلوی خود در ان زمان در خواب بودنند در حالیکه اگر بغدادی در انجا بود با هزاران تله انفجاری باید می جنگیدن وخیلی از کارهای دیگر مثل تونل های فرار این یک دروغ پیش ساخته است
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۲۳:۳۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
آمریکا به این مهره ها تا زمانی ارزش قائل است و از آنها حفاظت می کند که بتواند از آنها علیه مخالفین خود استفاده کند ، به محض عدم کارایی به هر دلیل بلافاصله آنها را نابود می کند تا از هلاکت آنها در فعل و انفعالات سیاسی مثل انتخابات از آن استفاده کنند اما بغدادی های گذشته و آینده باید بدانند و از سرنوشت اسلاف خود عبرت بگیرند و با طناب پوسیدة آنها به چاه نرفته و دنیا و آخرت خود را نابود نسازند و مثل بغدادی ملعون خون صدها هزار انسان بی گناه را بر زمین نریزند تا با این عاقبت فلاکت بار در دنیا و فلاکت بار تر در آخرت روبرو شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
اونایی که میرن رای میدن به ادمای بی تدبیر همیشه با رای اشتباهشون بقیه رو هم بدبخت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
ربطش چی بود؟!
Canada
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
حبهه سیاه نابودش کردند که اصل داستان پنهان بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
همش دروغه و کشته نشده و الان یه جای دنج نشسته داره به ما ها میخنده
و چه فایده الاناست که جاش یکی دیگه رو بزارن
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۰۰:۵۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
اینجا زدین تروریست اول جهان البغدادی
درحالی که همه مون میدونیم اولین تررویست امریکاس که دومین تروریست(صهیونیست) و سومین (القاعده )و چهارمین (داعش)تروریست را به وجود آورد
Iran (Islamic Republic of)
حزب الله
۲۲:۱۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
ایناکه اولین بارشونیست ..کشتن البغدادی فقط یه تبلیغ انتخاباتی برای ترامپ قماربازه.مثل رئیس جمهورای قبلی امریکا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
خوی آمریکا استفاده از مزدوران و نابود کردن آنها بعد از باطل شدن نقش آنهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
کشته نشده مطمئن باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
به نظرمن ابوبکربغدادی زمان انقضاعش رسیده بودو
Iran (Islamic Republic of)
علی خدایی
۲۰:۰۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
حالا با اینکه این سرکرده داعش که کشته شده توسط اربابش آمریکا باید محلی که کشتنش رو پیگیری کرد که ادلب سوریه هم مرز با ترکیه و اونم 6 کیلومتر یکه گفته میشود در باشیکای روتای 6 کیلومتری مونده به ترکیه که می خواست فرار کنه به ترکیه این ترکیه هم خیلی ادعای مبارزه با داعش رو میگه اما جز همکاری هیچ چیزی نکرده ما میدونیم که ترکیه از آغازین جنگ داخلی سوریه علنن به طور آشکارا حمایت کرد و حتا برد در خاک خودش تمرین و آموزش داد به این تروریستها بعدش به سوریه رها میکردند ادلب که ترکیه ضمانت عاری سازی از تروریست ها را داده بود هیچ کاری نکرد و برعکس تسلیحا تو مهمات به تروریستها هر روز می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۴۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
تمام اینها دروغ و فیلم است برای سرپوش گذاشتن به جنایات خود درحق ملت سوریه و عراق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
چی گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
برای کشتن یک گروه کوچک چه امکانات و ادوات نظامی زیادی بکار بردند .
اگه دست ما بود با ۱۰ تا بسیجی دستگیرش میکردیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
خب حداقل عكس و فيلم سرش رو نشون بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
پسر نه نوچه یکبار مصرف بوده که تاریخ مصرفش توسط ایرانی ها تمام شده بود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
این که مرده اصلا مهم نیستش.یکنفر کاری ازدستش بر نمیاد. اصل اتاق فکر کشورهای یهودی نشین مثل امریکا انگلیس و فرانسه اسرائیل.حتی این عربستانم روپشیز حساب نمیکنن فقط پول از اونه که سرش وکلاه نگذاشتن کلاه رو کشیدن تا دور گردنش پایین هیچ جا رو نمیبینه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
من هم باورم نمی شود که آمریکا خود خوری کرده باشد
Sweden
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
من که باور ندارم آمریکا پسر خودشو کشته
آخرین اخبار