مدیر اداره بهزیستی نظرآبادگفت:۴ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مخدر در نظرآباد فعال است که در آن ۱۲۸۴ بیمار پذیرش شده است.

طرح های پیشگیری از اعتیاد در محلات اجرا می شودسید جواد عبادی، رئیس بهزیستی شهرستان نظرآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، در ارتباط با وضعیت آسیب‌های اجتماعی در شهرستان نظرآباد براساس پرونده‌های بررسی شده از طریق اورژانس اجتماعی گفت: از ابتدای سال جاری در مجموع تعداد مراجعه کنندگان به اورژانس اجتماعی شهرستان نظرآباد ۱۴۷ نفر است که ۳۰ درصد مراجعه کنندگان از طریق خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و بقیه  از طریق دادگستری، مدارس، بیمارستان و خود معرف بوده اند.

او افزود: پس از تشکیل پرونده وبررسی‌هایی دراین زمینه، عمده موارد زمینه ساز پرونده‌های ایجاد شده مثلث بیکاری، اعتیاد و فقر است که بیکاری در صدر آن‌ها بوده و به تنهایی دلیل ۹۰ درصد از مشکلات اجتماعی پیش آمده است.

رئیس بهزیستی نظرآباد گفت: با برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس، مناطق آسیب زا و توزیع بروشور در خصوص برنامه‌های اورژانس اجتماعی در تلاشیم به منظور پیشگیری هرچه بیشتر از این آسیب‌ها گام برداریم.

عبادی در ادامه با اشاره به این که افزایش زنان مبتلا به اعتیاد زنگ خطر جدی در سطح جامعه  است  گفت: در عرصه مبارزه با مواد مخدر یک برنامه، مبارزه با عرضه و تقاضا است که مربوط به دستگاه‌های انتظامی و اطلاعاتی است، اما در بحث کاهش تقاضا بهزیستی از جمله دستگاه‌هایی است که دربخش‌های  آگاه سازی، درمان و مداخله بهنگام و توانمند سازی وارد شده  است.

او در ادامه حساس کردن مردم نسبت به عوارض و مشکلات ناشی از مصرف مواد مخدر را از راهکار‌های اجتماعی کردن مبارزه با بلای خانمان سوز اعتیاد برشمرده و افزود: به این منظور فعالیت‌هایی در حال انجام حوزه معاونت پیشگیری بهزیستی نظرآباد شامل اجرای طرح‌های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در محلات برگزار می‌شود.

عبادی در پایان با  اشاره  به اقدامات سطح دوم بهزیستی دربخش  درمان  گفت: در حال حاضر ۴ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مخدر در شهرستان نظرآباد در حال فعالیت است که از ابتدای سال جاری ۱۲۸۴ بیمار پذیرش شده اند.

رییس بهزیستی شهرستان نظرآباد افزود: در سطح سوم نیز در خصوص توانمند سازی افراد بهبود یافته طرح‌های آماده سازی شغلی و پرداخت وام به بهبود یافته‌ها در حال اجراست که از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶ نفر از  وام‌های خود اشتغالی بهره برده‌مند شده اند.

انتهای پیام.ق/ش

توانمند سازی بهبود یافتگان طرح های پیشگیری از اعتیاد

برچسب ها: بیکاری ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.