مدیر شرکت مخابرات منطقه خوزستان از رفع قطعی ۱۲ ساعته شبکه مخابرات در هندیجان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رحیم فلاح‌زاده مدیر شرکت مخابرات منطقه خوزستان گفت: شبکه مخابراتی شهرستان هندیجان که به دلیل قطع شدن شبکه فیبر نوری به مدت ۱۲ ساعت شده قطع بود، بامداد امروز وصل شد.

او افزود: در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه ظهر روز گذشته (شنبه ۱۱ آبان) حفاری بیل میکانیکی اداره راهداری شهرستان ماهشهر که بدون هماهنگی و گرفتن مجوز از مخابرات انجام گرفت، باعث قطع شدن شبکه فیبر نوری و وارد شدن خسارت به تجهیزات و زیرساخت‌های مخابراتی درکیلومتر ۱۵ جاده ماهشهر به هندیجان شد.

فلاح زاده ضمن عذرخواهی از مردم شهرستان هندیجان برای قطعی شبکه مخابرات در این منطقه اظهار داشت: صدمه دیدن تجهیزات و قطع شبکه فیبر نوری، موجب شد شبکه‌های اینترنت و تلفن‌های ثابت و همراه در شهرستان هندیجان و روستا‌های اطراف به مدت ۱۲ ساعت دچار اختلال و قطعی شود که با حضور فرماندار شهرستان و مسئولان مخابرات استان و شهرستان در ساعت ۱:۱۵ بامداد روز یکشنبه، شبکه فیبر نوری ترمیم و اختلال رفع و شبکه ارتباطی شهرستان دوباره به حالت عادی برگشت.

مدیر شرکت مخابرات منطقه خوزستان ضمن انتقاد از ارگان‌ها و سازمان‌هایی که بدون اطلاع و هماهنگی اقدام به حفاری می‌کنند بیان داشت: از کلیه شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی درخواست داریم از هرگونه حفاری بدون هماهنگی و اخذ مجوز از مخابرات منطقه، خودداری کنند تا شاهد صدمه به تجهیزات مخابراتی و مختل شدن شبکه و قطع ارتباط مشترکان نباشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: مخابرات منطقه خوزستان مسیر شبکه فیبر نوری جدید برای شهرستان هندیجان را در دستور کار خود قرار داده است تا در صورت لزوم، برای جلوگیری از قطعی شبکه ارتباطی، از شبکه فیبر نوری جایگزین استفاده شود.

شهرستان هندیجان در جنوب خوزستان واقع است و شرکت مخابرات این شهرستان ظرفیت خدمات‌رسانی به ۹ هزار و ۲۰۰ مشترک شهری و روستایی را دارد.

انتهای پیام/گ

قطع خطوط تلفن همراه

برچسب ها: مخابرات ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار