رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مراسمی در تگزاس درباره وضعیت کنونی این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا دیروز (شنبه) بدون اشاره مستقیم به تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که تحت هدایت دموکرات‌ها قرار دارد، اعلام کرد که دموکرات‌ها و جمهوری خواهان این کشور باید برای منافع آمریکا با یکدیگر همکاری کنند.

رکس تیلرسون که در ماه مارس ۲۰۱۸ با پیام توییتری دونالد ترامپ برکنار شد، از زمان خروج از کاخ سفید تاکنون به صورت آشکارا صحبتی درباره مسائل سیاسی نکرده بود.

تیلرسون در مراسم «بنیاد یوکراس» در هیوستون تگزاس که درباره هنر و نویسندگی است با تاکید بر "گفتمان مدنی و متفکرانه" اعلام کرد: «شدت خصومت سیاسی کنونی در حد دوران جنگ داخلی است. شاید هنر بتواند به مردم آمریکا کمک کند که دوباره با کشور خود عجین شوند.»

وی از بیان نظر خود درباره آغاز روند استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا امتناع کرد و فقط گفت: من نگران کشورمان هستم. هر دو طرف (دموکرات و جمهوری خواه) باید با یکدیگر همکاری کنند.

تیلرسون پس از خروج از دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را یک رئیس جمهور بی نظم خواند که علاقه‌ای به خواندن ندارد. ترامپ هم تیلرسون را یک فرد «احمق و کودن» توصیف کرده بود.

رکس تیلرسون مدیرعامل سابق شرکت اکسون موبیل بود که در ۱۳ مارس سال ۲۰۱۸ از سمت خود به عنوان وزیر امور خارجه برکنار شد. این برکناری پس از چندین ماه تنش و توهین از جانب ترامپ بر سر راهبرد دیپلماتیک آمریکا صورت گرفت. از آن زمان مایک پمپئو ریاست وزارت امور خارجه آمریکا را برعهده دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار