یکی از دانشجویان حاضر در تسخیر در لانه جاسوسی آمریکا گفت: دانشجویان پیرو خط امام(ره) جز تعداد محدودی هنوز هم همان نظرات اول انقلاب را دارند.


دانشجویان پیرو خط امام(ره) جز تعداد محدودی همان نظرات اول انقلاب را دارندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روح الامینی رئیس خانه احزاب ایران و از دانشجویان حاضر در تسخیر در لانه جاسوسی آمریکا در نشست خبری - رسانه‌ای با عنوان "استقلال ایران در گروه استکبارستیزی و مقاومت اسلامی"، گفت: حرکت ۱۳ آبان از همان ابتدا حرکت فراگیری بود و در آن زمان هرگز موضع‌گیری‌های امروز را شاهد نبودیم.

او ادامه داد: در آن زمان به نوعی اکثر سیاسیون از هم سبقت می‌گرفتند برای حمایت از این حرکت و اگر به صفحه اول کیهان نگاه کنیم که در آن زمان متعلق به آقای شریعتمداری هم نبود بلکه متعلق به امثال امثال خاتمی بود، مشخص می‌شود که در همان زمان هم بسیاری از افرادی که امروز بهانه می‌آورند از این حرکت دفاع کردند؛ البته جز تعداد محدودی هنوز مثل قبل همان نظرها را دارند.

او افزود: اینکه برخی افراد در تلاشند تا با بزرگنمایی برخی جزئیات این حرکت تاریخی را زیر سوال ببرند خواسته‌ایست که عملی نخواهد شد، زیرا در همان زمان همه شخصیت‌ها و خود امام(ره) هم از این حرکت دفاع کردند و من معتقدم باید صداوسیما بسیاری از آرشیو‌های سخنرانی درباره این رویداد را پخش کند تا ملت ایران متوجه عمق حمایت امام(ره) از این حرکت شوند.

روح‌الامینی گفت: از روز اول این آمریکا بود که در برابر ما ایستاد، دارایی‌های ما را بلوکه کرد، نفت ما را تحریم کرد و اصل قصیه هم به این خاطر بود که آمریکا نمی‌توانست انقلاب ما را بپذیرد.

او افزود: ما از آمریکا تنها چند خواسته ساده داشیم مبنی بر بازگشت شاه، بازگشت اموالی که از کشور برده بود و عدم دخالت در امور داخلی ما که اسناد این دخالت در سفارتخانه سابق این کشور کاملاً مشهود است.

روح‌الامینی تاکید کرد: اگر آمریکا به جای دخالت، نخوت و کینه به خواسته‌های ایران تمکین می‌کرد قطعاً این دشمنی ادامه پیدا نمی‌کرد، اما نه‌تنها تمکین نکردند بلکه حتی درصدد حمله نظامی بودند که خداوند در صحرای طبس این توطئه را ناکام گذاشت.

فعال اصولگرا افزود: حال پس از مدت‌ها شاهدیم که آمریکایی که کسی نمی‌توانست به او "تو" بگوید حتی در یمن و سوریه هم شکست خورده و این چهره بدون روتوش آمریکا است.

او گفت: امروز رئیس‌جمهور آمریکا هم بدون روتوش نیت خود را می‌گوید که من دلم برای نفت سوریه می‌سوزد آن زمان هم دلشان برای نفت ما و مستشاران آمریکایی خودش می‌سوخت.

روح‌الامینی بیان کرد: ما هنوز هم با همه فراز و فرود‌ها همان روحیه انقلابی را داریم و منطقه بیش از پیش تحت تاثیر انقلاب ایران قرار گرفته است.

او ادامه داد: باید گفت که اگر این حرکت اتفاق نمی‌افتاد دولت لیبرال ادامه می‌داد، مسیر انقلاب از ریل خارج می‌شد و ما دیگر نه این عزت، نه این موفقیت منطقه‌ای و نه این روحیه استکیارستیزی را داشتیم. بنابراین اصل قصیه ۱۳ آبان موضوع استکبارستیزی است که باید همچنان ادامه پیدا کند.

روح الامینی در پایان خاطرنشان کرد: آیت‌اللّه آملی به زیبایی گفتند که این انقلاب جهانی ادامه پیدا می‌کند، حال اگر ما هم وا بدهیم این پیام انقلاب در کشور‌های دیگر صادر شده است و دیگر این پرچم زمین نمی‌ماند البته در جنگ روانی اگر هوشیار نباشیم ضربه می‌خوریم، اما اصل پیام صادر شده است و ماهم اگر از این توفیق باز بمانیم دیگران این راه را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار