غضنفری با تأکید بر اینکه باید امسال اقدام مؤثر و مفیدی در حوزه جذب سرمایه‌گذار در استان قم داشته باشیم، گفت: جذب سرمایه‌گذار نیاز اول و نیز تنها راه توسعه استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم در جلسه کارگروه ویژه دریاچه نمک که در استانداری قم برگزار شد، با انتقاد از اینکه در گزارش‌های اعلامی دستگاه‌های اجرایی درباره پروژه دریاچه نمک تردید و، اما و اگر دیده می‌شود،گفت: مسلما دریاچه نمک ظرفیتی است برای قم، ما به دنبال به فعلیت رساندن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان هستیم که چاره‌ای نداریم جز اینکه به دنبال سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه برویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با تأکید بر اینکه نگاه به این پروژه فرابخشی است که همه استان از آن منتفع می‌شود، ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند در این زمینه با نگاه مثبت به موضوع توجه کنند و اگر مانعی در این مسیر وجود داشته باشد تلاش ما بر رفع این موانع است.

غضنفری افزود: به دلیل منابع محدود دولت نمی‌توانیم راسا در پروژه دریاچه نمک ورود کنیم جز در موارد تأمین زیرساخت‌ها، در بیانات مقامات استان، اما بار‌ها گفته شده که امسال محور کار‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری است و یکی از مهمترین طرح‌ها و در رأس پیشنهادات حوزه صنعت موضوع دریاچه نمک است از همین رو نباید در همین ابتدای کار صنفی و بخشی برخورد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌ها ناخواسته به دنبال ایجاد موانعی هستند که در چارچوب قوانین دستگاه تحت امرشان است، تصریح کرد: نگاه‌ها باید در کلیت پروژه مثبت باشد گرچه خواهان اقدامات خلاف قانون نیستیم، اما می‌توان موضوعات را با پیگیری و مکاتبات لازم رفع و رجوع کرد.

غضنفری به سهم دولت در پروژه دریاچه نمک اشاره کرد و اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید نقاط پیشنهادی را بررسی و راجع به آن نظر بدهند و به اتفاق نظر برسند. بعد از آن وارد مرحله بعدی شوند که حداکثر ظرف ۲ هفته باید جمع بندی‌ها صورت بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با تأکید بر اینکه باید امسال اقدام مؤثر و مفیدی در حوزه جذب سرمایه‌گذار در استان قم داشته باشیم،یادآورشد: همه مدیران ارشد استان از همه توان خود برای جذب سرمایه‌گذار استفاده می‌کنند چرا که نیاز اول استان قم در حال حاضر همین موضوع بوده و تنها راه توسعه استان هم همین است.

انتهای پیام/ح

جذب سرمایه‌گذار صنعتی اولویت اصلی استان قم است

برچسب ها: استانداری قم ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار