حریرچی گفت: در حوزه توزیع، ۶۱ درصد از داروی مصرفی کشور از جیب مردم تامین می شود.

سرانه مصرف دارو در کشور معادل ۲۳ هزار میلیارد دلاربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی، معاون بهداشت و درمان وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم رونمایی از محصولات جدید دارویی اظهار کرد: در سال ۹۷ در کشور حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان دارو مصرف شده و به عبارتی ۱۷ درصد از کل هزینه های سلامت، مربوط به دارو است اما در حوزه توزیع، ۶۱ درصد از داروی مصرفی کشور از جیب مردم تامین می شود.
 
او ادامه داد: یکی از دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت، کاهش پرداختی از جیب مردم بوده است و از کل هزینه های سلامت، حدود یک سوم از جیب مردم پرداخت می شود اما در دارو، این میزان پرداختی دو برابر و حدود ۶۱ درصد است که باید چاره اندیشی کنیم.
 
حریرچی تصریح کرد: از کل پرداختی از جیب، ۱۸ درصد مربوط به خدمات بستری است اما دارو و ملزومات مصرفی در بخش سرپایی ۳۳ درصد از کل پرداختی از جیب را شامل می شود که حدود ۲ برابر هزینه های خدمات بستری است.
پاسخ به سوالات پزشکی را اینجا بخوانید
معاون بهداشت و درمان وزارت بهداشت بیان کرد: ظرفیت تولید دارو در کشور در حوزه سلامت، ۴ برابر ظرفیت مصرف است بنابراین باید بازار صادراتی برای محصولات تولیدی ایرانی را پیدا و تقویت کنیم.
 
انتهای پیام/

ظرفیت تولید دارو در حوزه سلامت، ۴ برابر ظرفیت مصرف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار