كميسيون انتخابات افغانستان از بازشماری آرای ٣٤ ولايت این کشور خبر داد.

آرای ٣٤ ولايت بازشماری می شوند/ اعلام نتایج ابتدایی در 23 عقرب غیر ممکن نیست!به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عضو كميسيون مستقل انتخابات افغانستان تاکید کرد که کارها برای شمارش آرا پیشرفت داشته و غیر ممکن نیست که نتایج ابتدایی در تاریخ 23 عقرب/ آبان اعلام شود!

اورنگ زيب، دبیر كميسيون مستقل انتخابات افغانستان در يک نشست خبری در کابل اعلام کرد که این نهاد برای بازشماری آرای ٣٤ ولايت آمادگی می گیرد.

وی افزود که بازشماری آرا با حضور ناظرين در تمام محلات صورت می گيرد و تا سه روز ديگر تمام اطلاعات وارد بانک اطلاعات مركزی خواهد شد.

این عضو کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در پاسخ به اين سوال كه چه ضمانتی وجود دارد كه نتيجه ابتدائی در وقت تعيين شده دوم اعلام شود گفت: با توجه به پيشرفت كارها غيرممكن نيست كه در ٢٣ عقرب/ آبان نتيجه ابتدائی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شود.

این در حالی است که بر اساس جدول زمان بندی کمیسیون انتخابات، ابتدا قرار بود نتایج ابتدایی در تاریخ 277 میزان/ مهر اعلام شود اما این روند تا 23 عقرب/ آبان به تاخیر افتاد.

اورنگ زيب، دبیر كميسيون مستقل انتخابات افغانستان همچنین درباره گلایه رسانه ها از عدم اطلاع رسانی این کمیسیون بیان داشت: كميسيون انتخابات با رسانه‌ها همكار است و آگاهی از جريان كار حق مردم می باشد؛ اما اگر گاهی معلومات شريک ساخته نمی‌شود به دليل اين كه هنوز خام و قابل تغیير است و كميسيون نمی‌خواهد معلومات غيرمطمئن را همگانی بسازد.

قابل یادآوری است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ 6 میزان/ مهر برگزار شده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.