سامانی گفت: به دلیل فشار آمریکا به کشورهای اروپایی از جمله آمریکا پرواز شرکت هواپیمایی ماهان به کشور ایتالیا از ماه دیگر قطع می‌شود.

قطع پروازهای ماهان به کشور ایتالیا از ماه آینده /  تحریم‌ها اثری در انجام پروازهای بین‌المللی نخواهد گذاشتمقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اعلام تحریم‌های کشور ایتالیا علیه شرکت هواپیمایی ماهان گفت: پس تحریم‌های کشور آمریکا، کشور ایتالیا از ماه آینده تمام پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به کشور خود را تحریم کرد.

وی افزود: از ماه دیگر شرکت هواپیمایی ماهان به ایتالیا پروازی نخواهد داشت؛ البته این اولین باری نیست که تحریم‌ها برای پروازهای بین‌المللی ما مشکل ایجاد می‌کند؛ چراکه ما در سال‌های گذشته تجربه‌های بسیار زیادی در این باره داشته‌ایم.


بیشتر بخوانید: فرودگاه امام خمینی رکوددار پروازهای خارجی /امکان اعتبار سنجی بلیت هواپیما فراهم شد


اسعدی سامانی توضیح داد: پروازها به مقصد ایتالیا توسط شرکت‌های هواپیمایی دیگر انجام می‌شود و تنها شرکت هواپیمایی ماهان مورد تحریم قرار گرفته است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: به دلیل فشارهایی که آمریکا به کشورهای اروپایی وارد کرده است چند پرواز به کشورهای اروپایی ممنوع شده و این کشورها مجبور شدند که پروازهای خود را از سوی شرکت هواپیمایی ماهان و یا سایر شرکت‌های هواپیمایی ممنوع کنند.

او با بیان اینکه آمریکا سعی دارد با اعمال تحریم‌های سنگین بخش هوایی ما را زمین‌گیر کند گفت:  در سال‌های گذشته این کشور نتوانسته به اهداف خود برسد و ما با اتکا به توانمندی  متخصصان داخلی خود توانسته‌ایم مانع فشار تحریم‌ها به صنعت هوایی خود شویم.

اسعدی سامانی توضیح داد: با وجود آنکه آمریکا بخش عمده‌ای از صنعت هواپیمایی ما را تحت تأثیر خود قرار داده اما ایران با استفاده از تجربه‌هایی که از سال‌های گذشته دربخش هوایی به دست آورده است مانع شکست این صنعت خواهد شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی یادآور شد: هم اکنون پروازهای بین‌المللی ما به اکثر کشورهای اروپایی و آسیایی توسط شرکت‌های هواپیمایی برقرار است و تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند اثری در کاهش پروازها چه در بخش داخلی و چه در بخش خارجی داشته باشد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شوذب
۲۳:۲۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
هرکشوری که هواپیمایی ایرانی راتحریم کند ماهم باید عبورهواپیماهای ان کشورراازاسمان کشورمان رابرای ان کشورممنوع کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
البته خوشبختانه
آخرین اخبار