معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد گفت: پدیده دو نقشه ای در ساخت و ساز ها نظارت بیشتر شهرداری را می طلبد.

مجتبی فرهمند معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: یکی از عمده تخلفاتی که در ساخت و ساز‌های سطح شهر رخ می‌دهد  ایجاد پدیده‌ای به نام دو نقشه‌ای در تعاملات بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی و سایر مراجع شده است و امکان نظارت بر اجرای صحیح ساختمان‌ها را با مشکل روبه رو می‌کند.

او افزود:به مظور جلوگیری از بروز این گونه تخلفات و استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود بین معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی، دبیرخانه‌ای برای  ارائه مشاوره به شهرواندان برای اخذ پروانه شهرسازی تشکیل شده است.

 معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد  ادامه داد: این دبیرخانه با بررسی موقعیت، بازدید از محل و در نظر گرفتن وضعیت همجواری‌های موجود به مالکان در خصوص نقشه شهرسازی  ظرفیت‌های قانونی مشاوره می‌دهند.

فرهمندگفت: پس از این مرحله با اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ امکان صدور پروانه برای مالکان فراهم می‌شود و بدین ترتیب فرآیند دو نقشه‌ای از بین رفته و نقشه مصوب به عنوان سند مورد پذیرش در تمامی ارگان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزدادامه داد: اولین سری از نقشه‌هایی که با این روش تهیه شده  است با طی مراحل مختلف در جلسه کمیسیون ماده ۵ ارائه شد که با تصویب آن‌ها نخستین پروانه‌های ساختمانی با شیوه جدید صادر شده است.

فرهمند اظهار امیدواری کرد: با استفاده از تمامی تسهیلاتی که به واسطه طرح تفضیلی و سایر ظوابط بالادستی که در اختیار داریم انعطاف بیشتری در صدور پروانه‌های ساختمانی ایجاد کنیم تا ضمن جلب رضایت مالکان به واسطه صدور مجوز‌های قانونی زمینه بروز تخلف را به حداقل برسانیم و شاهد ساخت و ساز‌های باکیفیت و با الگوی مناسب در سطح شهر باشیم.

انتهای پیام/ی

برخورد جدی شهرداری یزد بر ساخت و ساز های غیر مجاز

برچسب ها: مسکن ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
ماموران شهرداری قبل از بتن ریزی فونداسیون از پروژه بازدید کنند و در صورت داشتن تخلف زیربنایی ساختمان و جابه جایی محور ستون ها مانع بتن ریزی شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
خنده داره . کارمندان شهرداری اراک که دارای مهر و پروانه طراحی ساختمان از نظام مهندسی ساختمان هستند ، اغلب نقشه های خلاف را طراحی می‌کنند . یعنی شهرداری خودش عامل تراکم فروشی و شهرفروشی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی باید با طراحی نقشه های خلاف توسط دفاتر طراحی نظام مهندسی برخورد قانونی کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
آقای فرید حاجیان معاون شهرداری بافت تاریخی اراک که دارای مهر و پروانه طراحی و محاسبات نظام مهندسی ساختمان هست ، طراح اغلب نقشه های خلاف در شهر اراک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
بر اساس قانون منع تعارض منافع ، کارمندان شهرداری حق استفاده از مهر و پروانه نظام مهندسی را ندارند