مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از احیاء و فعالیت مجدد ۸۴ واحد صنعتی راکد و نیمه‌راکد خراسان رضوی تا پایان سال ۹۸ خبر داد.

احیا و فعالیت۸۴ واحد صنعتی راکد و نیمه‌راکد در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود مهدی‌زاده‌مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه، گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مباحث و حوزه‌های مختلف صنعتی فعال بوده و از ابتدای سال ۹۸ هم حوزه استارتاپ‌ها به فعالیت‌های این سازمان در سطح کشور و استان اضافه شده است.

او افزود: استارتاپ‌ها به‌طور جدی از سال ۲۰۱۷ آغاز به‌کار کرد و تاکنون ۴ رویداد استارتاپی نیز در حوزه صنعت برگزار شده و در این ۴ رویداد بالغ بر ۵۰ تیم شرکت‌کننده داشتیم که در هر رویداد ۳ برگزیده. تا پایان سال ۹۸ نیز ۳ رویداد استارتاپی دیگر در مشهد برگزار می‌شود و برنامه استارتاپی پیش‌رو هم رویداد نوآوری تِکآپ است که در روز‌های ۱۴ و ۱۵ آذر امسال در این شهر برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با بیان اینکه از شرکت کنندگان و برگزیدگان حمایت‌های لازم در حوزه‌های مختلف صورت می‌پذیرد، بیان کرد: طبق مصوبه هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی حمایت ویژه‌تری از کسانی که به‌صورت جدی‌تر در حوزه استارتاپ‌های صنعتی فعالیت می‌کنند خواهد داشت و زمین با تخفیف ویژه در اختیار این افراد قرار می‌دهد.

مهدی‌زاده‌مقدم با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی برنامه‌های ویژه‌ای در مسیر تحقق رونق تولید دارد، تصریح کرد: در حوزه تولید و صنعت حمایت همه‌جانبه از طرح‌های فناورانه داریم و به فرموده مقام معظم رهبری با حمایت لازم از تولیدکنندگان، نخبگان و صاحبان ایده‌های برتر نیازی به خارج از کشور نخواهیم داشت و مشابه همان محصول و حتی بهتر و باکیفیت‌تر از آن را در داخل کشور تولید خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: محور اصلی فعالیت‌های نوآورانه رونق حوزه تولید بوده و می‌خواهیم که جبران عقب‌ماندگی‌ها و به‌روزرسانی‌ها را داشته باشیم همچنین در نظر داریم واحد‌های راکد و نیمه‌راکد را از طریق کلینیک صنعت مجدد راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به احیاء و فعالیت مجدد ۱۵۰۰ واحد راکد و نیمه‌راکد کشور تا پایان امسال، گفت: از این تعداد واحد ۶ درصد آن در خراسان رضوی است، هم‌اکنون از ۷۳۰ واحد پایش شده و ۳۵۰ واحد در کلینیک صنعتی حاضر شده‌اند و تاکنون ۵۲ واحد به چرخه تولید بازگشته‌اند و تا پایان سال ۹۸ این عدد به ۸۴ واحد خواهد رسید؛ همچنین ۱۲ درصد واحد‌های صنعتی استان راکد و ۲۰ درصد هم زیر ظرفیت نیرو‌های انسانی فعال هستند که پائین‌ترین آمار کشور را دارد و تلاشمان به صفر رساندن این اعداد بوده تا تمامی واحد‌ها با ظرفیت ۱۰۰ درصدی فعال باشند.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

تلاش در فعالیت تمامی واحد‌ها با ظرفیت ۱۰۰ درصدی

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.