آزمایش رابط کاربری جدید یوتیوب با تمرکز بیشتر بر بخش نظرات کاربران + تصویر

گوگل در حال آزمایش رابط کاربری جدیدی برای بخش نظرات نرم‌افزار یوتیوب است که بتواند تجربه بهتری برای کاربران ارائه دهد.

آزمایش رابط کاربری جدید یوتیوب با تمرکز بیشتر بر بخش نظرات کاربران + تصویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یوتیوب نیز مانند دستیار صوتی، Duo و Maps، یکی از نرم‌افزار‌هایی است که گوگل هر روز در حال توسعه دادن آن است. حتی یک تغییر کوچک در رابط کاربری این نرم‌افزار‌ها نیز باید چندین بار مورد آزمایش قرار بگیرند.

بر اساس اخبار جدیدی که از گوگل منتشر شده، این بار قرعه به نام بخش نظرات یوتیوب افتاده است تا در فرایند آزمایش قرار بگیرند. کاری که اکنون گوگل در سر دارد این است که این بخش را جا به جا کرده و به زیر توضیحات ویدئو بیاورد. دلیل اعمال این تغییر این است که کاربران بتوانند مادامی که در حال تماشای ویدئو هستند بتوانند نظرات مرتبط به آن را نیز بخوانند بدون که نیاز باشد فیلم را متوقف کنند.

تغییرات اعمال شده در رابط کاربری یوتیوب

اکنون برای این که بتوانید در نرم افزار یوتیوب بخش نظرات را مشاهد کنید باید از ویدئو‌های پیشنهادی برای تماشا بگذرید و در انتهای آن‌ها به این قسمت دسترسی پیدا کنید. رابط کاربری که اکنون در حال آزمایش است به شما سه کامنت برجسته را دقیقا زیر توضیحات پست نمایش می‌دهد. حتی اگر ویدئو در حال پخش باشد تنها کافیست با ضربه زدن بر یکی از این نظر‌ها وارد بخش جدیدی شوید که کاملا به نظرات کاربران برده می‌شوید. حتی در این بخش می‌توانید با دیدن اعلان‌های مختلف وارد بحث کاربران شوید. پس از "Up Next" یعنی همان بخشی که اکنون شما می‌توانید نظرات را در آن مشاهده کنید، برای کسانی که از نسخه آزمایشی استفاده می‌کنند یک پیام وجود دارد که این مسئله را به آن‌ها اعلام کرده و می‌گوید نظرات به زیر توضیحات فیلم منتقل شده‌اند.

آزمایش رابط کاربری جدید یوتیوب با تمرکز بیشتر بر بخش نظرات کاربران + تصویر

گوگل در بیانیه‌ای در مورد دلیل این کار خود گفت: «ما می‌خواهیم افرادی که در حال تماشای فیلم هستند بدون نیاز به حرکت و رفتن به پایین صفحه بعد از بخش " Up Next" به راحتی به نظرات دسترسی داشته باشند، بنابراین ما در حال آزمایش بخش کامنت جدیدی هستیم که مستقیماً در زیر ویدیو ظاهر می‌شود. حداکثر ۳ نظر زیر فیلم، به علاوه گزینه‌ای برای مشاهده همه نظرات، در حالی که همچنان پخش ویدئو ادامه دارد. دقیقاً مانند امروز.»

سه نظری که در زیر توضیحات فیلم نمایش داده می‌شوند یا موارد برتر هستند یا آن‌هایی که خود منتشر کننده ویدئو پین کرده است؛ البته برای مورد دوم استثنائاتی نیز وجود دارد. نظرات پین شده‌ای درون خود لینک دارد، تعداد کلمات استفاده شده در آن‌ها بیشتر از ۱۴۰ است یا تبلیغات خود کاربر هستند در سه نظر برجسته نمایش داده نخواهند شد.

گوگل می‌گوید این رابط کاربری جدید توسط درصد اندکی از کاربران در حال آزمایش است.

انتهای پیام/

تغییرات جدید در بخش نظرات یوتیوب

برچسب ها: فناوری ، یوتیوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار