معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: آشنایی با فرهنگ پدافند غیرعامل در جلوگیری از خسارت‌های وقوع حوادث تاثیرگذار است و اقشار مختلف جامعه باید الزامات آن را فرا گیرند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجید خورشیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر امروز در آیین نواختن زنگ پدافند غیرعامل در دبیرستان مصحلیان بوشهر، بیان کرد: پدافند غیر عامل با توجه به اهمیتی که برای جامعه دارد هفته‌ای به نام آن نام گذاری شده است.

او افزود: رعایت اصول پدافند غیرعامل در لایه‌های مختلف جامعه می‌تواند در ایمن‌سازی و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از بلا‌های طبیعی بسیار تاثیرگذار باشد.

معاون استاندار بوشهر همچنین با اشاره به در پیش بودن روز دانش آموز، ادامه داد: در آبان تحولات بزرگی در تقویم کشورمان رقم خورده است که دانش آموزان در ۱۳ آبان سال ۵۷ با سر دادن شعار مرگ بر شاه اعتراض خود را اعلام کردند و استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را به پیروزی رساندند.

خورشیدی گفت: شهیدان دانش آموز سبب افتخار مملکت شدند و گل‌سرسبد آن ها شهید حسین فهمیده بود که امام راحل (ره) این دانش آموز ۱۳ ساله را رهبر خود می‌دانستند.

او افزود: شهدای والامقام در مبارزه با طاغوت رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های مهمی خلق کردند که نام و یاد این شهدا در همه ادوار تاریخ زنده و جاوید است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز بر یادگیری موارد به حوزه پدافند غیرعامل، به دانش آموزان تاکید کرد و گفت: با توجه به تهدیدهای دشمن به ویژه در حوزه فرهنگی، دانش آموزان باید به میزانی از آمادگی برسند که بتوانند مقابل تهدیدها بایستند.

علیمراد کرمی بیان کرد: بیش از سه هزار جلد کتاب پدافند غیرعامل بین دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم دختران توزیع شده است تا آگاهی لازم را در این زمینه کسب کنند.

در پایان این مراسم زنگ پدافند غیر عامل با حضور مسئولان استانی نواخته شد.

همزمان با بوشهر در مدارس دیگر شهرستان‌های استان نیز این زنگ به طور نمادین به صدا در آمد.

۸ تا ۱۴ آبان هر سال به عنوان هفته پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ک

قشرهای مختلف جامعه الزام‌های پدافند غیرعامل را فرا گیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.