کرمان میزبان همایش بین‌المللی پیامبر اعظم (ص)

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در کرمان گفت: استان کرمان ظرفیت برگزاری کنگره پیامبر اعظم (ص) را دارد که می‌تواند ملی و در سطح جهانی برگزار شود.

کرمان میزبان همایش بین‌المللی پیامبر اعظم (ص)به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز در نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در محل دفتر نماینده، ولی فقیه در استان، از کرمان به عنوان استان مقاومت، ایثار، شهامت و ایستادگی یاد کرد و با اشاره به اینکه برای کانون‌های مساجد در هر استان یک رویداد تعریف شده است.

ارزانی گفت: اگر مسئولان استان به این نتیجه برسند این رویداد می‌تواند به عنوان بزرگترین رخداد فرهنگی استان تعریف شود، ما نیز در ستاد کانون‌های مساجد آماده همکاری و تعریف بودجه آن هستیم.

رییس ستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه ما در افق برنامه ۱۴۱۴ کار می‌کنیم؛ گفت: بر اساس این افق باید مشخص شود در این کنگره چه می‌خواهیم بکنیم و دستاورد آن چیست و به کجا می‌خواهیم برسیم، زیرا صرف برگزاری کنگره هدف نیست بلکه باید دنبال هدف بود.

او با اشاره به اینکه بر اساس اساسنامه مصوب کانون‌های مساجد، شورای هماهنگی مربوطه باید در تمام استان‌ها شکل بگیرد و همه دستگاه‌های عضو که در مسجد فعالیت دارند، در آن حضور داشته باشند؛ بیان کرد: این نشست برای هماهنگی هر سه ماه یکبار باید در استان‌ها تشکیل شود.

ارزانی به ساختار شورای هماهنگی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان‌ها هم اشاره و تصریح کرد: ریاست آن با نماینده، ولی فقیه و در شهرستان‌ها با امام جمعه؛ نائب رییس، استاندار؛ دبیر، مدیرکل ارشاد و دبیرخانه آن مستقر در ستاد استان است.

وی با افزودن اینکه این شورا باید ببیند در حوزه کانون‌ها دقیقاً قرار است چه کاری انجام و کمک‌های هر دستگاه تعریف و تفکیک کار در مسجد انجام شود؛ اظهار داشت: شورا این تفکیک را انجام می‌دهد و تاکنون در ۱۰ استان شکل گرفته و امروز در کرمان تشکیل شده و مصوبات آن به هم افزایی بیشترکمک می‌کند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به طرح فهما پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اشاره کرد و از پیگیری برای تصویب آن در هیئت دولت خبر داد و افزود: اساس کار در فهما، دیجیتال است و هشت عرصه قرآن و عترت، شبکه سازی، رویداد‌ها و مناسبت ها، کتاب و کتابخوانی، ایده‌های نوین و خلاقیت‌های نوآورانه، هنر، رسانه و اطلاع رسانی تعریف و همه کار‌های مسجدی در سیستم بچه‌های مسجد بارگزاری می‌شود.

اوبااشاره به تازه‌ترین آمار سایت بچه‌های مسجد گفت: تاکنون ۲۵ هزار و ۱۸۲ کانون ثبت شده، دو میلیون و ۱۳۲ هزار و ۱۳ نفر، تعداد کتابخانه‌ها ۱۴ هزار و ۹۷ و بیش از ۲۳۷ هزار فعالیت ثبت شده که از این تعداد بیش از ۵ هزار فعالیت مربوط به استان کرمان است.

ارزانی با اشاره به اینکه استان‌ها در رقابتی سخت در طرح فهما شرکت و در نهایت ۱۰ استان انتخاب و بالاخره از میان آن یک استان به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران انتخاب می‌شود، بیان کرد: امیدواریم کرمان در زمره استان‌های فعال در این طرح قرار بگیرد.

او تصریح کرد: وضع مساجد و برون‌رفت از فضای موجود مجازی اهتمام جمعی و عزم ملی می‌خواهد.

محمد ابدالی‌تکلو مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان نیزدر این جلسه با اشاره به اینکه برای بیش از ۳۵۰ نفر از مدیران مسئول کانون‌های مساجد استان کرمان دوره‌های آموزشی سواد رسان‌های برگزار شده است گفت: کنگره بین‌المللی پیامبر اعظم (ص) چند سالی است که به میزبانی استان کرمان برگزار می‌شود.

ابدالی تکلو با بیان اینکه این کنگره از سال ۹۳ آغاز شده و امسال سومین دوره کنگره در استان کرمان برگزار می‌شود گفت: کنگره در دو محور علمی و اجرایی برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در تقریب مذاهب جزو استان‌هایی است که از ادیان مختلف و مذاهب مختلف در آن وجود دارند افزود: برگزاری این کنگره سبب تعامل ادیان و وحدت آن‌ها می‌شود.

او با بیان اینکه محور کنگره امسال تعامل ادیان است و نمایشگاه‌هایی در حاشیه کنگره نیز برگزار می‌شود گفت: کار علمی کنگره بر عهده جامعه‌المصطفی (ص) است و امسال همایش بین‌المللی پیامبر اعظم (ص) در کرمان برگزار می‌شود.

در پایان این جلسه همچنین طی حکمی محمد ابدالی‌تکلو رسما به عنوان مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان معرفی شد.

انتهای پیام/س

کرمان ظرفیت برگزاری کنگره پیامبر اعظم (ص) را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار