معاون فنی سازمان پدافند غیر عامل در قزوین گفت: شناسایی نقاط ضعف نیازمند تفکر و کار عملی است و این کار باید از سوی افراد پژوهشگر و نخبه در جامعه انجام شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مینوئیان معاون فنی سازمان پدافند غیر عامل همایش پدافند غیر عامل با محور حفاظت از زیر ساخت‌های اساسی در قزوین گفت: شناسایی نقاط ضعف نیازمند تفکر و کار عملی است و این کار باید از سوی افراد پژوهشگر و نخبه در جامعه انجام شود و برای رفع آن اقدام کرد.

مینوئیان افزود: در یکی از استان‌های کشور به علت نبود برق برای چند ساعت شاهد بودیم که زیرساخت‌ها سوخت و تصفیه خانه‌های آب به مشکل برخورد، درحالیکه این تهدیدات باید از قبل شناسایی و برای ایمن سازی اقدام می‌شد.

او اضافه کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون دشمن به دنبال شرایط و زمانی است که جمهوری اسلامی نتواند خودش را مصون سازی کند.

معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت : دشمن از ابزار مدرن و تکنولوژی بالایی برخوردار است، برای مقابله با تهدیدات آن‌ها باید از دفاع مدرن استفاده کرد.

مینوئیان گفت: هرگونه زیرساخت‌ها، ساختمان سازی، احداث سازه‌ها و حتی نیروی انسانی به عنوان سرمایه ملی محسوب می‌شود و باید از تهدیدات دشمن مصون بماند.

استاندار قزوین هم در این مراسم گفت: شتاب کشور در توسعه نیازمند توجه به زمان و بهره وری است و در پدافند غیرعامل باید کار‌هایی می‌کردیم که شاید غفلت کرده ایم لذا باید زیرساخت‌ها را به گونه‌ای بسازیم که هم در حوادث طبیعی و هم پدافندی اسیب نبینیم.

هدایت الله جمالی پور افزود:گاهی برای تطبیق دادن امور لازم است هزینه‌های زیادی را متحمل شویم، زیرا امروز سرمایه زیادی نداریم که هر روز یک بخشی را اصلاح کنیم و اگر خراب شد دوباره نوسازی کنیم.

او یادآور شد: باید در همه برنامه‌های توسعه‌ای کشور به پدافند غیر عامل توجه جدی کنیم، زیرا یک بی توجهی در حوزه پدافند غیر عامل آسیب زاست و هزینه زیادی به کشور تحمیل می‌کند.

استاندار قزوین اضافه کرد: گاهی یک مجموعه اقتصادی را جایی می‌سازیم که در معرض تهدید است.

جمالی پور ادامه داد: موضوع اصلی در کشور بی توجهی به منافع ملی است گاهی یک سخن بی محابا یک تهدید می‌شود و پدافند یعنی صیانت از یک منافع ملی چه در رفتار یا طرح توسعه، امروز همه باید متعهد باشیم.

استاندار قزوین ادامه داد: اگر بخواهیم رفاه اجتماعی مناسبی داشته باشیم باید همه کار‌ها را بر اساس منافع ملی تدوین کنیم و امیدواریم روزی برسد که همه آحاد جامعه نگاه پدافندی داشته باشند تا تهدیدات کاهش یابد.

در این مراسم از برخی دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه پدافند غیر عامل تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

برای مقابله با تهدیدات آن‌ها باید از دفاع مدرن استفاده کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار