مظفری گفت: منطقه غرب آسیا منطقه‌ای حساس است که با برگزاری روز جهانی شهر‌ها می‌توانیم تجارب برتر را با دیگر کشور‌ها به اشتراک بگذاریم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گشتاسب مظفری معاون امور بین الملل شهرداری تهران در آئین گرامیداشت روز جهانی شهر‌ها و اهدای جایزه جهانی خشت طلایی تهران گفت: این نشست (روز جهانی شهر‌ها و جایزه خشت طلایی) به مناسبت روز جهانی شهر‌ها برگزار می‌شود که از سال ۲۰۱۳ در تقویم سازمان ملل جا گرفته و هدف این است که جایگاه شهر‌ها را به سیاست گذاران و دولت‌ها و مردم یادآوری کند تا تلاش کنیم به سمت شهر‌های شکوفا‌تر و پررونق‌تر حرکت کنیم.

معاون امور بین الملل شهرداری تهران افزود: شعار «شهر بهتر و زندگی بهتر» از سوی سازمان ملل برای مراسم امسال انتخاب شد و بسیار خوشحال هستیم که ۳ دوره این مراسم را پیش‌تر برگزار کردیم و این دوره، دوره چهارم است که ما در خدمت شما در بزرگداشت روز جهانی شهر‌ها هستیم و مهمترین هدف ما تبادل تجارب بین شهر‌هاست.

مظفری بیان کرد: این تبادل تجارب موجب رونق می‌شود و باید توجه داشت غرب آسیا منطقه‌ای مهم است که خوشبختانه شهر‌های این منطقه همکاری‌های خوبی با هم دارند و می‌توانند این تجارب را به نقاط دیگر منتقل کنند.

وی ادامه داد: ما در مدیریت شهری امسال نشست غرب آسیا را پیش رو داریم که یکی از کمیته‌های تخصصی این سازمان کمیته شهر هوشمند است.

معاون امور بین الملل شهرداری تهران افزود: جا دارد از برنامه اسکان بشر سازمان ملل که شریک اصلی ما در برگزاری این مراسم (خشت طلایی) است تشکر کنم.


بیشتر بخوانید: هوشمندسازی بدون شهروند هوشمند امری ناقص است


چهارمین دوره جایزه بین‌المللی خشت طلایی تهران با شعار ایجاد «شهر‌هایی هوشمند، تاب‌آور و زیست پذیر برای همه» به مناسبت روز جهانی شهرها، با همکاری سازمان‌های تخصصی بین‌المللی همچون برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد، متروپلیس یا انجمن کلانشهر‌های مهم جهان، انجمن طراحان و برنامه‌ریزان شهری و منطقه‌ای یا ISOCARP و مجمع شهرداران آسیایی AMF برگزار شد.

در این رویداد نزدیک به ۲۰۰پروژه و تجربه شهری از داخل کشور و بیش از ۳۰۰پروژه و تجربه از سایر شهر‌های جهان مشارکت داشتند که بیشتر آن‌ها در حوزه معماری، شهرسازی، میراث فرهنگی و بازآفرینی شهری است.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات از برگزاری روز جهانی شهرها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار