پلیس برزیل اعلام کرد یکی از اصلی‌ترین قاچاقچیان انسان در جهان و اعضای گروه او را را بازداشت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس فدرال برزیل اعلام کرد، فردی به نام «صیف‌الله المامون» از کشور بنگلادش بازداشت شده است که از طرف مقامات برزیلی به عنوان یکی از اصلی‌ترین قاچاقچیان انسان در دنیا محسوب می‌شود.

پلیس برزیل پس از همکاری با نیرو‌های اداره گمرک و مهاجرت آمریکا و در عملیاتی که روز پنجشنبه انجام شد، اعضای گروهی را بازداشت کردند که در یک برنامه وسیع قاچاق انسان به داخل آمریکا همدست بودند.

در این میان چندین بازداشت در شهر سائوپائولو، محل زندگی المامون، و در سه شهر دیگر برزیل انجام گرفت. پلیس برزیل همچنین با مسدود کردن ۴۲ حساب بانکی اعلام کرد، این حساب‌ها از طرف این گروه برای فعالیت‌های مالیشان استفاده می‌شد.

المامون شش سال پیش به عنوان یک پناهجو وارد برزیل شد و در محله‌ای در سائوپائولو زندگی می‌کرد که محل مهاجرانی از سراسر دنیا بود.

وی از طرف آمریکا متهم شناخته شده است. طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا، المامون به کمک به قاچاق انسان از جنوب شرق آسیا به کشور‌های پرو، اکوادور، کلمبیا، پاناما، کاستاریکا، نیکاراگوئه، هندوراس، گواتمالا و مکزیک متهم است.

طبق اعلام پلیس برزیل، المامون و گروهش اتباع افغان، بنگلادشی، هندی، نپالی و پاکستانی را به برزیل و سپس به آمریکا قاچاق می‌کردند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار