مدیر توسعه و بهره وری صندوق توسعه کشاورزی کشورگفت:صندوق منطقه‌ای سیستان با سرمایه اولیه ۶۰میلیارد ریال و با مشارکت ۵ شهرستان (زابل، هیرمند، نیمروز، هامون وزهک) به مرکزیت زابل تشکیل خواهد شد.

تشکیل اولین صندوق منطقه‌ای حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور در سیستان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  هوشنگ محمدی مدیر توسعه و بهره وری صندوق توسعه کشاورزی کشور در جلسه هماهنگی تشکیل این صندوق که در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان زابل برگزار شد گفت:صندوق منطقه‌ای سیستان با سرمایه اولیه ۶۰میلیارد ریال و با مشارکت ۵ شهرستان (زابل، هیرمند، نیمروز، هامون وزهک) به مرکزیت زابل تشکیل خواهد شد.

او  با اشاره به میزان ارزش ۲۶۰۰میلیارتومانی تولیدات کشاورزی منطقه سیستان افزود هدف از تاسیس این صندوق را که با تجمیع منابع تولیدکنندگان و مشارکت دولت میباشد، تقویت حجم و کیفیت سرمایه گذاری اعلام  کرد.

در این نشست مقرر شد هیات اجرایی صندوق ظرف مدت یکماه تشکیل شود و این صندوق امسال در منطقه سیستان تاسیس خواهد شد.

این صندوق در قالب ماده ۱۲قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی و به صورت شرکت سهامی خاص به میزان ۴۹درصد مشارکت دولت و ۵۱درصد مشارکت بهره برداران بخش کشاورزی تشکیل می‌شود.

در این نشست مدیران جهاد کشاورزی حوزه سیستان، مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی وجمعی از روسای ادارات ترویج جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ع

صندوق منطقه‌ای حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور در سیستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار