کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت:سربیشه و اسدیه در ۲۴ ساعت گذشته با بارش ۵ میلیمتری باران بیشترین بارش‌های خراسان جنوبی را ثبت کردند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، لطفی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به خروجی مدل‌های پیش یابی، امروز فعالیت سامانه بارشی محدود به بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق استان همچون شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، قسمت‌هایی از خوسف و تا حدودی درمیان خواهد بود.


او افزود: با توجه به رگباری بودن بارش ها، وقوع رواناب به صورت محدود و بارش تگرگ در مناطق مستعد قابل پیش بینی است.


لطفی با بیان اینکه با عبور این سامانه از امشب تا روز دوشنبه شرایط جوی استان آرام و یکنواخت و تغییرات دما ناچیز است، گفت: برای روز دوشنبه تا صبح چهارشنبه هفته آینده علاوه بر افزایش متناوب ابر با ریزش هوای سرد، روند کاهش قابل ملاحظه دمای هوا در استان پیش بینی می‌شود که براین اساس حداقل دمای مناطق سردسیر استان صبح روز چهارشنبه به حدود صفر درجه سلسیوس یا زیر صفر درجه خواهد رسید.


کارشناس هواشناسی استان همچنین مقدار بارش‌های ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته را در زهان، بیرجند، دهسلم نهبندان و شهرستان نهبندان کمتر از یک میلیمتر و در حاجی آباد زیرکوه به مقدار ناچیز اعلام کرد.


در شبانه روز گذشته سربیشه با حداثل دمای یک درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین و دهسلم نهبندان با حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفرگرمترین شهر استان بود.


تغییرات دمای مرکز استان در این مدت بین ۴ و ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شد که پیش بینی شده حداکثر دمای امروز بیرجند بدون تغییر باشد.


انتهای پیام/ب


ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار