وزیر مشاور در امور اطلاع‌رسانی و ارتباطات سابق اردن گفت به دنبال بازداشت دو شهروند اردنی به دست رژیم صهیونیستی، احتمال اخراج سفیر اسرائیل در امان وجود دارد.

احتمال اخراج سفیر تل‌آویو از اردن به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون المکه، وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی و ارتباطات سابق اردن گفت: به دنبال بازداشت دو شهروند اردنی به دست اسرائیل چه بسا سفیر تل آویو در امان را از این شهر اخراج کنیم.

محمد المومنی افزود: دولت‌ها ایجاد شدند تا از امنیت و استقلال مردم خود محافظت کنند. حادثه‌ای وحشتناک و غیرقانونی که برای شهروندان اردنی رخ داده است (بازداشت دو شهروند اردنی به نام‌های هبه اللبدی و عبدالرحمن مرعی به دست رژیم اشغالگر صهیونیستی), طبیعی است که دولت اردن را عصبانی کند و بخواهد به دنبال آن تدابیری اتخاذ کند.

وی گفت: «فراخوانی سفیر اردن از تل آویو چه بسا بازگشت دائمی او را به دنبال داشته باشد و شاید هم تدابیر دیگری اتخاذ گردد. همچنین در خصوص سفیر اسرائیل در شهر امان ممکن است از وی خواسته شود این کشور را ترک کند یا اخراج شود. البته این‌ها اقداماتی است که در سطح دیپلماتیک قابل اجراست و اردن گزینه‌های دیگری نیز پیش رو دارد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار