زلزله‌ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر سمنان را در عمق ۱۲ کیلومتری از سطح زمین لرزاند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، بر اساس  اعلام موسسه ژئوفیزیک، دانشگاه تهران زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر  ساعت ۱۸:۲۸:۳۷ به وقت محلی شهرستان سمنان را لرزاند.

عمق  این زمین لرزه  ۱۲ کیلومتری از سطح زمین  اعلام شده است.

فاصله‌ نزدیک ترین شهرهای استان سمنان به مرکز این زمین لرزه  سمنان در ۱۴ کیلومتری، سرخه در ۱۵ کیلومتری  و مهدی شهر در ۲۹ کیلومتری اعلام شده اند.

همچنین موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳/۸ ریشتر در ساعت ۱۸:۲۳ دقیقه در جنوب شهرستان سرخه رخ داد را نیز ثبت کرده است.

این زمین لرزه در شهرستان‌های سرخه، سمنان و مهدیشهر احساس شد و تاکنون از خسارت احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است.

زلزله سمنان و سرخه خسارتی نداشت

ایرج رئیسیان مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداریگفت: زمین‌لرزه به بزرگی ۴.۴ ریشتر در جنوب سمنان و سرخه خسارت جدی نداشته است.

زمین‌لرزه دوخانه فرسوده را در صوفی‌آباد سرخه تخریب کرد

مظفر محمدخانی مدیرعامل هلال‌احمر استان سمنان بابیان اینکه زمین‌لرزه دوخانه فرسوده را در صوفی‌آباد سرخه تخریب کرد، گفت: خوشبختانه این دو زمین‌لرزه تلفات جانی در پی نداشت.،

او ادامه داد: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۸ ریشتر در ساعت ۱۸:۲۳ دقیقه در جنوب سرخه و دومین زمین‌لرزه در سمنان به بزرگی ۴.۴ ریشتر در ساعت ۱۸:۲۸ دقیقه در شهرستان را عصر امروز پنج‌شنبه تکان داد، که در پی وقوع این زمین‌لرزه بلافاصله تیم‌های ارزیاب به محل اعزام شدند.

محمد خانی ضمن بیان اینکه دو تیم جمعیت هلال‌احمر برای دو شهر سمنان و سرخه در حالت آماده‌باش هستند، افزود: خوشبختانه این زمین‌لرزه‌ها تلفات جانی در برنداشت و تنها دو باب منزل فرسوده در صوفی‌آباد سرخه تخریب شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر استان سمنان بابیان اینکه مردم می‌بایست در مکان‌های امن حتماً شب را استراحت کنند، ابراز داشت: قطعاً خوابیدن کنار کتابخانه، بوفه، زیر لوستر، شیشه و آینه یا دیوار فرسوده می‌تواند خطرآفرین باشد لذا از شهروندان انتظار می‌رود نسبت به موارد ایمنی حتماً هشدار‌های لازم را جدی قلمداد کنند.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار