در راستای کمک به کشاورزان زعفران کار، جهادکشاورزی خرید حمایتی زعفران را در دستور کار خود قرار داده است.

خرید حمایتی دولت از زعفران کارانمعاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جشنواره آلو در شهر خرو نیشابور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد با اشاره به اینکه دولت برای حمایت از کشاورزان زعفران کار در حاشیه بازار خرید این محصول وارد می شود، گفت: هزینه تمام شده یک محصول مثل زعفران محاسبه می شود و با یک درصد سود معقولی که مورد نظر می باشد  از کشاورزان خریداری می گرد.
محمدعلی طهماسبی ادامه داد: دولت قیمت پایه ای برای خرید زعفران را اعلام کرده به عنوان مثال در مورد پوشال معمولی زعفران 8میلیون و 200هزار تومان، پوشال مرغوب 9میلیون تومان، سرگل 9میلیون و 500هزار تومان و نگین نیز 10میلیون و 500هزار تومان. بنابراین اگر قیمت از این نرخ پایینتر باشد، دولت برای حمایت از کشاورزان وارد بازار می شود.
وی با اشاره به اینکه دولت به هیچ وجه مخل بازار نیست، افزود: دولت برای کمک به تولید کننده ای که همه ریسک ها را در طی سال پذیرفته و سالی یکبار گردش نقدینگی دارد، وارد عمل می شود.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه زعفران یک محصول صادراتی است و نوسانات ارزی، نرخ آن را تعیین می کند، گفت: دولت این نرخ گذاری را برای زعفران انجام داده، بازار نیز مکانیزم خود را عمل می کند اگر نرخ زعفران پایینتر از این قیمت بود دولت خرید حمایتی زعفران را از کشاورزان انجام می دهد و کشاورزان می توانند با نرخ های تعیین شده محصول زعفران خود را به دولت بفروشند.

 

انتهای پیام//م.ه

 

حمایت دولت از زعفران کاران

برچسب ها: زغفران ، اقتصادی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.