مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با تأکید بر اینکه تمرکز ما روی پروژه‌های عمرانی و زیرساخت ها‌ی ورزشیست، از افزایش ۱۰ سانتیمتری سرانه فضای ورزشی این استان تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در دیدار با استاندار کرمان به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش با آرزوی قبولی طاعات و عبادات حضار در ایام محرم و صفر و تبریک حلول ماه ربیع الاول، به هفته تربیت بدنی و ورزش اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی ورزشی در این ایام برگزار شد که بیش از ۱۰۰ برنامه در حوزه جوانان و بیش از ۵۰۰ برنامه در حوزه ورزش بود. او برگزاری یادواره شهدای ورزشکار در برخی شهرستان‌ها را از برنامه‌های شاخص در حوزه ورزش و برگزاری مجمع انتخاباتی سمن‌های جوانان استان کرمان را از مهمترین برنامه‌های حوزه جوانان در این هفته عنوان کرد.

پاریزی ضمن قدردانی از تلاش‌های اسدی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان، از عملکرد حوزه جوانان استان کرمان در کشور ابراز خرسندی کرد و افزود: حوزه جوانان حرکت رو به رشد خود که از پارسال با حمایت‌های همه شکل گرفته را همچنان ادامه می‌دهد.

او تعداد سمن‌های جوانان طی پارسال را زیر ۱۰۰ سمن عنوان و تصریح کرد: امسال خوشبختانه این تعداد از مرز صد سمن گذشته و هم اکنون جزو باشگاه‌های صدتایی شده ایم که در کشور تقریبا حدود سه چهار استان وجود دارند که سمن هایشان از صد تا گذشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از شکل گیری کمیته تخصصی سمن‌های ورزشی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و بیان داشت: بدین ترتیب تمام مسائلی که مربوط به ورزش استان است، از طریق این سمن‌ها پیگیری و دنبال می‌شود.

پاریزی به برگزاری ستاد استانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با حضور استاندار در زمان امیری خراسانی مدیرکل وقت ورزش و جوانان استان کرمان اشاره کرد و گفت: در این ستاد بحث حمایت بنگاه‌های اقتصادی از مستعدان این رقابت‌ها دنبال شد که بدین ترتیب یک لیست ۵۲ نفره از افراد مستعد تهیه شد، ولی نقدی که به این داشتیم این بود شاید برخی از این انتخاب‌ها هیجانی بود و می‌بایست منطقی‌تر می‌شد بر این اساس، هم اکنون ۱۷ نفر انتخاب شده اند که شرایط کسب سهمیه را دارند.

او ۱۳ فرودین ماه سال آینده را آخرین مهلت ورزشکاران برای نهایی کردن کسب سهمیه ۲۰۲۰ توکیو دانست و ابراز امیدواری کرد: بنگاه‌های اقتصادی به تعهدات گذشته شان مبنی بر حمایت از ورزشکاران عمل کنند.

پاریزی به دور سوم سفر ریاست جمهوری اسلامی به استان کرمان اشاره کرد و افزود: اطلاعات پروژه‌ها به زودی به صورت موارد مکتوب اعلام می‌شود.

او با اعلام اینکه در شهر کرمان زیرساخت‌ها کم است و نسبت سرانه فضای ورزشی نسبت به جمعیت، رقمش پایین است، تصریح کرد: اگر بخواهیم به هر کدام از هیئت‌های ورزشی کرمان یک سالن یا فضا را به صورت اختصاصی بدهیم، به تعدادشان ما فضا نداریم.

پاریزی تصریح کرد: امیدواریم با کمک دستگاه‌های عضو شواری عالی ورزش بتوانیم کاری کنیم تا کمبود این حوزه کم شود و این گسترش را به صورت متوازن در استان داشته باشیم.

او بیان داشت: بنگاه‌های اقتصادی و معین‌هایی که برای مناطق در نظر گرفته شده اند، در حوزه شمال استان خوبند و قوی هم کار می‌کنند، اما در جنوب، جدای از محدودیت‌ها و محرومیت ها، بنگاه‌های اقتصادی و معین‌های منطقه نتوانسته اند متناسب با نیاز منطقه پوشش دهند که می‌طلبد با سازکار‌هایی از سوی جنابعالی از معین‌های اقتصادی حوزه شمال در جنوب نیز بهره برد.

پاریزی از افزایش ۱۰ سانتیمتری سرانه فضای ورزشی این استان تا پایان دولت دوازدهم خبر داد و افزود: این هدف گذاری ماست و عمده‌ی تمرکز ما روی پروژه‌های عمرانی و زیرساخت‌های ورزش است که این افزایش ۱۰ سانتیمتری را حداقل تا پایان دولت دوازدهم داشته باشیم.

انتهای پیام/ب

دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل ورزش و جوانان استان با استاندار کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار