کوهنوردان فسایی به قله نایبند خراسان جنوبی صعود کردند.

صعود به قله نایبند بام استان خراسان جنوبیابوالفتح پور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فسا در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: کوهنوردان فسایی موفق شدند در مدت یک روز و در زمان ۱۸ ساعت صعود و فرود به قله نایبند در استان خراسان جنوبی صعود کنند.

او افزود: این هیجدهمین صعود تیم کوهنوردی به قلل مرتفع استان‌های کشور در راستای اجرای طرح سیمرغ به سرپرستی عباد دهقان خلیلی بود که موفق به صعود این قله شدند.

سرپرست تیم کوهنوردی قله نوردان فسا هم با بیان این که در این صعود ۴۹ کوهنورد با ۱۵ کوهبانو حضور داشتند افزود: این طرح از دوسال قبل آغاز شده و قراره این طرح در مدت سه سال توسط تیم کوهنوردی قله نوردان فسا به پایان برسد.

عباد دهقان خلیلی افزود: این تیم کوهنوردی تاکنون توانسته است قله‌های دیگری از جمله بل، تشگر، قاش مستان، سبلان، دماوند، اشترانکوه، تفتان، شیرکوه، بیرمی بوشهر، قله هزار کرمان، قله شیرباد، قله شاه جهان و کینو خوزستان، قله گاوکشان در استان گلستان و قله شاهوار در استان سمنان را نیز صعود کنند.

او ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی و در ادامه اجرای طرح سیمرغ اول آذرماه تیم کوهنوردی قله نوردان فسا به دو قله دومیز و برف انبار در استان‌های اراک و قم صعود خواهد کرد.

قله نایبند به ارتفاع ۳۰۰۵ متر بام خراسان جنوبی است و در شمال غربی شهر نایبند واقع شده است. نایبند در فاصله ۲۶۰ کیلومتری جنوب غربی بیرجند قرار دارد.

در حال حاضر در شهرستان فسا ۲۰ تیم کوهنوردی با ۳۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.
انتهای پیام/م

صعود کوهنورادن فسایی به قله نایبند 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.