مدیرکل نوسازی و تحول اداری سازمان بیمه سلامت گفت: بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم کشور از خدمات این سازمان بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مسعود مشایخی مدیرکل نوسازی و تحول اداری سازمان بیمه سلامت در سفر به شهرکرد اظهار داشت: با توجه به برنامه جدید دولت مبنی بر الزم بیمه‌ای برای همه مردم، چتر بیمه سلامت در کشور گسترده‌تر می‌شود.

او افزود: دغدغه دولت این است که هیچ کسی بدون بیمه درمانی در کشور نباشد و مردم با هزینه کمتر به نیاز‌های درمانی خود پاسخ بدهند.

مشایخی اضافه کرد: از آنجا که داوطلبانه بودن پوشش بیمه در سال‌های گذشته سبب شد تا برخی از مردم اقدام به بیمه کردن خود نکنند، در قانون جدید این امر اجباری شده است و این افراد از ۱۳ آبان ۹۸ به مدت ۶ ماه فرصت دارند که اقدام به دریافت دفترچه بیمه کنند.

او با اشاره به نقش طرح تحول نظام سلامت در بهره مندی بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم کشور از بیمه سلامت ادامه داد: اگر این طرح اجرا نمی‌شد اکنون نیمی از جمعیت بیمه شدگان سلامت فاقد پوشش بیمه‌ای بودند.

مشایخی بیشترین جمعیت بیمه شده سلامت را قشر روستاییان، عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار خانوار جمعیت بیان کرد و گفت: هم اکنون حدود ۲۲ میلیون نفر از مزایای این صندوق بهره‌مند هستند.

او افزود: همچنین در صندوق بیمه همگانی ۱۰ میلیون نفر، کارمندان دولت شش میلیون نفر و سایر اقشار حدود دو میلیون نفر از خدمات بیمه سلامت برخوردارند.

مشایخی ۹۰ درصد تأمین مالی بیمه سلامت را از محل منابع دولت اعلام و اضافه کرد: تنها ۱۰ درصد منابع بیمه سلامت از بیمه شدگان دریافت می‌شود.

او، الکترونیکی شدن خدمات بیمه سلامت را از دیگر برنامه‌های این سازمان برشمرد و گفت: این طرح هم اکنون در بسیاری از شهر‌های کشور اجرا نشده است.

مشایخی، کاهش خطا‌های پزشکی، صرفه جویی در هزینه ها، حفظ محیط زیست و ایجاد شبکه اطلاعاتی کامل از بیماران را از مزایای اجرای نسخه نویسی و نظام ارجاع الکترونیک بیان کرد.

انتهای پیام/ف

خدمات بیمه سلامت الکترونیکی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار