سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: بخش پروژه‌های آبی استان اردبیل با پیگیری‌های انجام شده رشد قابل توجهی داشته و جزو الویت‌های اصلی و مهم مطالبات قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرزاد قلندری، سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در جمع خبرنگاران گفت: نیمی از جمعیت استان در اردبیل متمرکز شده و مطالبه اصلی مردم در مرکز استان تامین آب شرب است که مطالعات اولیه آن انجام شده و از ضروریات بخش آبی استان است.

او با بیان اینکه بیش از ۲۰۰درصد رشد سرمایه گذاری در استان اردبیل انجام شده و جز استان‌های برتر کشور قرار گرفته است گفت: برای تامین آب مورد نیاز بخش صنعت و گردشگری نیاز به مساعدت بیشتر حوزه آب و وزارت نیرو است.

معاون عمرانی استاندار اردبیل افزود: برای صرفه جویی در مصرف آب و تامین بخشی از آب سفره‌های زیر زمینی بیشترین سرمایه گذاری در ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای و توسعه نوین آبیاری انجام می‌شود.

قلندری با بیان اینکه بیشترین دغدغه روستاییان تامین آب شرب سالم است اظهار کرد: به منظور پیشگیری از مهاجرت بی رویه از روستا‌ها به شهر‌ها و ترویج مهاجرت معکوس نیازمند سرمایه گذاری در بخش تامین آب روستا‌ها هستیم.

او ادامه داد: طرح جامع در شورای برنامه ریزی با برش شهرستانی تدوین شده و تا پایان دولت مشکلات آب شرب در استان مرتفع می‌شود.

معاون عمرانی استاندار اردبیل افزود:بحث سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه گردشگری در آب‌های گرم معدنی بخصوص آب گرم شابیل لحاظ شده که به جهت قیمت گذاری نیاز به تجدید نظر دارد و صدور مجوز جهت واگذاری آب‌های گرم معدنی مساعدت وزارت نیرو لازم است.

قلندری تصریح کرد: در رابطه با حق شهرداری‌ها که در خط مقدم خدمات شهری قرار دارند از محل آب‌های گرم می‌تواند در درآمد پایدار شهری موثر باشد.

انتهای پیام/ح

بیشترین دغدغه روستاییان تامین آب شرب سالم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.