اردکانیان گفت: یکی از ویژگی‌های نمایشگاه امسال رشد چهار برابری حضور شرکت‌های دانش بنیان است.

 

بیشترین میزان حضور شرکت‌های داخلی در نمایشگاه صنعت برق مربوط به دوره هفدهم استبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  رضا اردکانیان وزیر نیرو در  حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق  گفت: یکی از ویژگی‌های نمایشگاه امسال رشد چهار برابری حضور شرکت‌های دانش بنیان است که در این رویداد بین‌المللی ۴۱ شرکت دانش بنیان تولیدی و نوپا به ارائه آخرین دستاورد‌های خود در حوزه صنعت برق خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: پیش از این بیشترین میزان حضور شرکت‌های داخلی در نمایشگاه صنعت برق مربوط به دوره هفدهم با مشارکت ۴۵۸ شرکت داخلی بوده است؛ از این رو در نمایشگاه نوزدهم شاهد بیشترین حضور شرکت‌های صنعت برق در طی چند سال اخیر هستیم.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه، ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی حضور دارند.

اردکانیان گفت: در این دوره، ۳۶ شرکت از کشورهایی همچون آلمان، ایتالیا، چین، روسیه، فرانسه، ژاپن، انگلستان، اسپانیا، سوئیس، بلژیک، ترکیه، فنلاند و لبنان در این نمایشگاه حضور دارند.

اردکانیان در ادامه با تاکید بر اینکه این نمایشگاه، به میزبانی  ۴۶۴ شرکت داخلی است،  تصریح کرد: این میزان مشارکت بخش خصوصی داخل کشور نسبت به ادوار پیشین برگزاری این نمایشگاه بی‌سابقه بوده است.


بیشتر بخوانید: با همراهی مصرف کنندگان تابستانی بدون خاموشی خواهیم داشت 


صنعت برق، متکی به منابع داخلی است

اردکانیان در ادامه با اشاره به تحولات صنعت برق کشور عراق گفت: در آستانه رسیدن به یکی از مهمترین تحولات در ارتباط با بازسازی و توسعه صنعت برق عراق هستیم و امیدوارم از این فرصت برای ارتباط نزدیکتر و توسعه پایدار در منطقه بهره ببریم.

وزیر نیرو در ادامه با تاکید بر این که برق در همکاری بین کشور‌های منطقه، عامل مهمی است افزود: هم اکنون، در حال ساخت یک نیروگاه ۵۲۶ مگاباتی در سوریه هستیم.

به گفته این مقام مسئول، ایران پروژه های متعددی از جمله نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۰ مگاواتی لاذقیه، احداث پست های برق در سوریه را برعهده دارد. از سویی دیگر یکی از برنامه های ما، صادرات برق به سوریه از طریق عراق است که چنین اقدامی نیازمند راه اندازی یک خط ۴۰۰ کیلو ولت انتقال است تا همانطور که بتوانیم با توانمندی های عمرانی خود به بازسازی و توسعه این کشور کمک کنیم.

او بیان کرد: حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان از گردش مالی صنعت برق متکی به منابع داخلی و صادرات تجهیزات و خدمات مهندسی در بازار‌های منطقه است.

اردکانیان در ادامه با اشاره به عضویت ایران به اوراسیا گفت: این موضوع باعث می‌شود ۸۶۲ قلم کالا از تخفیف یا از معافیت تعرفه‌ای برخوردار شوند. هدف این است که بخش خصوصی و تولید کنندگان بتوانند راحت‌تر در بازار ۱۹۰ میلیون نفری کشور‌های عضو اوراسیا حضور پیدا کنند. این در حالی است که تولیدکنندگان تجهیزات صنعت برق کالای باکیفیت تولید کنند نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

در ادامه خربوطلی، وزیر برق سوریه گفت: هدف از حضور در این نمایشگاه آن است که ادامه همکاری برقی با ایران وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار