معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور آمادگی هرچه بیشتر در مواقع خطر، کارگاه بازآموزی و مانور آمادگی کار با تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد.

برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهارسید حسن ابراهیمی معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: کارگاه بازآموزی و مانور آمادگی کار با تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در دو بخش تئوری و عملی برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری مانور‌ها می‌تواند نقش مهمی در افزایش آمادگی نیرو‌ها برای مقابله با هرگونه آلودگی احتمالی و مسائل زیست محیطی ایفا کند، گفت: اجرای مانور، آمادگی بیشتر نیرو‌ها را در مواقع خطر به دنبال دارد و موجب سلامت بیش از پیش دریایی برای همه ذینفعان این حوزه می‌شود.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این کارگاه آموزشی طی دو روز در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی هرچه بیشتر کارکنان واحد‌های دریایی با آخرین فناوری‌های پاکسازی آلودگی‌های نفتی دریا بوده است.

ابراهیمی افزود: ایجاد آمادگی جهت پاسخگویی و مقابله با سوانح آلودگی نفتی، افزایش توان عملیاتی سوانح دریایی و تست آماده به کاری تجهیزات، از دیگر اهداف برگزاری این مانور بود.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شرکت کنندگان در این دوره آموزشی با فعالیت‌های عملیاتی نظیر بوم اندازی و جمع آوری آن، به آب اندازی اسکیمر و... آشنا شدند، عنوان کرد: در این مانور از تجهیزاتی مانند بوم ساحلی به طول ۲۰۰ متر، اسکیمر چاهکی و دو فروند یدک کش خدماتی و یک فروند قایق مقابله با آلودگی برای جمع آوری ضایعات نفتی استفاده شد.

انتهای پیام/ع

 مانور آمادگی کار با تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار