مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری نخستین جشنواره ملی خوشنویسی قرآنی "احمد نی‌ریزی" در شهرستان نی‌ریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: نخستین جشنواره ملی خوشنویسی قرآنی با عنوان "احمد نی‌ریزی" در سطح ملی و به میزبانی شهرستان نی‌ریز برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه اعتبار برگزاری این جشنواره تأمین شده است، افزود: این جشنواره در اسفندماه برگزار خواهد شد.

سهرابی با تصریح اینکه این جشنواره با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد، گفت: هنرمندان خوشنویس و قرآن‌نویسان سراسر کشور می‌توانند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: در این جشنواره از برترین آثار خوشنویسی قرآنی تجلیل و نشان احمد نی‌ریز، کاتب بزرگ وحی به آنان اهدا خواهد شد.

یادآور می‌شود، میرزا احمد نی ریزی ملقب به سلطانی از بزرگترین خوشنویسان نسخ نویس و کاتبان قرآن در قرن دوازدهم هجری در شهر نی ریز فارس متولد شد و بسیاری از ادعیه و مرقعات به خط او در موزه‌های بزرگ ایران و جهان به جای مانده است. هم‌اکنون مزار وی در شهرستان نی‌ریز تبدیل به موزه خوشنویسی قرآنی شده است.

او از دو استاد خود به نام‌های ابراهیم قمی و علاءالدین تبریزی بهره گرفت و در نیم قرن فعالیت خود، شیوه مخصوصی درخط نسخ به وجود آورد که سرمشق نسخ نویسان ایران شد و به نسخ ایرانی معروف است.
انتهای پیام/م

برپایی جشنواره ملی خوشنویسی قرآنی در نی ریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار