مدیر اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرج بااشاره به ساخت و ساز غیر مجاز گفت: خریداران بدون آگاهی خانه‌هایی را می‌خرند که دارای تخلف ساخت و ساز است.

حشمت‌الله عزیزی، مدیر اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این‌که اغلب خریداران املاک قولنامه‌ای از تخلفات سازه خریداری شده مطلع نیستند، گفت: از خریداران املاک تقاضا می‌کنیم استعلام لازم را پیش از خرید ملک درمورد جواز سازه موردنظر خود از شهرداری بگیرند تا بعدا دچار مشکل نشوند.

او افزود: درجلسات متعدد شهرستانی و استانی درخواست کردیم که اتحادیه املاک، دفاتر مشاور املاک تحت نظر خود را به دادن اطلاعات کامل از ملک به خریدار ملزم کند تا خریداران با اطلاع دقیق از ملک، آن را خریداری کنند.

عزیزی با بیان این‌که تخلفات ساخت و ساز در کرج نسبت به سال گذشته کاهش یافته‌است، گفت: بیشترین تخلف ساخت و ساز کرج در املاک قولنامه ای مناطق ۶، ۵، ۴ و ۱۲ اتفاق افتاده که غالبا از نوع پیش‌روی در سطح است.

او در توضیح تخلف از نوع پیش‌روی در سطح افزود: وقتی برای زمینی جواز ۲+۶۰ درصد صادر شده و سازنده هشتاد درصد آن را می‌سازد، تخلف از نوع پیش‌روی در سطح اتفاق افتاده است.

مدیر اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرج با بیان‌این که تعامل خوبی با دادستان کرج و مجموعه معاونان وی درخصوص برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز شکل گرفته است، گفت: تخلفات ساخت و ساز به کمیسیون ماده صد ارجاع داده می‌شود، اگر تخلف در ساخت سازه خفیف و قابل اغماض باشد برای صاحب ملک جریمه نقدی درنظر گرفته، اما اگر تخلف شدید باشد دستور تخریب ملک صادر خواهد شد.

انتهای پیام/د. خ

پیش‌روی در سطح بیشترین تخلف درحوزه ساخت و ساز کرج

برچسب ها: شهرداری ، ساخت و ساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار