غمخوار با اشاره به زمان اتمام طرح مرمت و مقاوم سازی مسجد ارگ جزئیات اجرای این طرح را تشریح کرد.

تکمیل پروژه مسجد ارگ همزمان با ایام فاطمیه (ع)مجید غمخوار سرپرست سازمان عمران مناطق شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات عملیات مرمت و بازسازی مسجد ارگ با اشاره به این نکته که عملیات عمرانی مسجد ارگ در سه فاز انجام می‌شود، گفت: فاز اول و دوم طرح مرمت و مقاوم سازی مسجد ارگ به اتمام رسید و فاز سوم آن که مربوط به مرمت و مقاوم سازی  محوطه و حیاط مسجد است در دستور کار است.

سرپرست سازمان عمران مناطق شهرداری تهران با اشاره به احداث سقف در حیاط مسجد ارگ افزود: با احداث سقف در حیاط مسجد ارگ فضای زیر آن مورد استفاده مراجعان قرار می‌گیرد و موضوع مهم این است باید ایمنی این مسجد در بالاترین حد ممکن قرار بگیرد.

او در پاسخ به این سوال که در حوزه ایمنی چه اقدام هایی در دستور کار است، تصریح کرد: سیستم آتش‌نشانی، اطفاء و اعلان حریق از جمله اقدام هایی است که در دستور کار قرار دارد و پس از تکمیل سیستم ایمنی و آتش نشانی مسجد ارگ به موضوع ایمن سازی ۲ساختمان موجود در محوطه مسجد می پردازیم.

سرپرست سازمان عمران مناطق شهرداری تهران با اشاره به قدمت مسجد ارگ گفت: مسجد ارگ یکی از قدیمی ترین مساجد است و در بحث مقاوم سازی این مسجد به تمام جزئیات پرداخته شد و  امیدواریم بتوانیم برای ایام فاطمیه طرح مقاوم‌سازی مسجد ارگ را به اتمام برسانیم.


بیشتر بخوانید: نیاز پایتخت به تصویب قوانین حفظ بافت‌های تاریخی 


غمخوار در پاسخ به این سوال که برای مرمت و بازسازی مسجد ارگ چه میزان بودجه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: برای اتمام کار مرمت و مقاوم‌سازی بالغ بر دو میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است و متاسفانه تا به امروز کمک مالی از سوی شهرداری منطقه ۱۲ انجام نشده است.

او تاکید کرد: اولویت اول ما رفع خطر از سازه مسجد است و ما در طرح مرمت و بازسازی مسجد ارگ نزدیک به  ۲۰۰ مترمربع عملیات اجرایی خواهیم داشت و پس از آن ۴۵۰متر مربع زیر زمین احداث می شود.

سرپرست سازمان عمران مناطق شهرداری تهران با اشاره به قسمت شرقی کارگاه عمرانی تصریح کرد: ۹۰درصد کار مسجد ارگ تامین امنیت است.

انتهای پیام /

۹۰درصد عملیات عمرانی مسجد ارگ تامین امنیت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار