رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: احتمال بارش پراکنده و رگباری در نواحی جنوبی استان از امروز تا پایان هفته وجود دارد.

هشدار هواشناسی خراسان رضوی نسبت به آبگرفتگی معابر بر اثر بارندگی یحیی قاینی پور رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  با بیان اینکه استان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفته است، گفت: پیش بینی می شود که از عصر امروز تا فردا پنج شنبه به ویژه در صبح این روز با افزایش ابرناکی و افزایش شدت باد، بارش باران تمامی مناطق خراسان رضوی را فرا بگیرد و بر حجم آن به ویژه در صبح فردا افزوده شود.
 
او تصریح کرد: بیشترین میزان بارش طی این مدت در شهرستان نیشابور با حدود ۱۱ میلی متر باریده است و پس از آن شهرستان‌های سبزوار و جغتای با پنج و چهار میلی متر بیشترین بارش را داشته اند.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به کاهش چند درجه‌ای دما برای روز‌های پایانی هفته در خراسان رضوی، گفت: امروز بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۲۳ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که نسبت به روز گذشته بدون تغییر مانده است و فردا دمای هوای مشهد با کاهش سه درجه‌ای به ۲۰ درجه خواهد رسید و طی روز جمعه ۱۸ درجه پیش‌بینی شده است.

قاینی پور افزود: طی این مدت احتمال آبگرفتگی معابر بویژه در نواحی جنوبی خراسان رضوی  همراه با  افت دما وجود دارد.
 
او تصریح کرد: کمینه دمای هوای مشهد طی روز‌های پایانی این هفته بین ۹ تا ۱۱ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که با کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما تا پایان هفته روبرو هستیم.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: قوچان با کمینه دمای هوای دو درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۲۹ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

قاینی پور ادامه داد: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان سبزوار با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
 
انتهای پیام// ز.م
 

کاهش نسبی دمای هوای مشهد در پایان هفته

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.