وزیر نیرو گفت: امسال ۵۷۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان‌های سیل خیز را لایروبی کردیم.

لایروبی ۵۷۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان‌های سیل‌خیزبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت بیان کرد: امسال ۵۷۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان‌های سیل‌خیز را لایروبی کردیم و حجم قابل ملاحظه‌ای هم برای تسکین سیلاب‌ها در مخازن آماده است.

او ادامه داد: طرح ۱۱۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت دار آماده شده که با استفاده از منابع مالی کار‌های آمده سازی، کناره بندی و لایروبی آنها صورت می‌گیرد.

وزیر نیرو اضافه کرد: در استان‌های سیل خیز همچون گلستان و خورستان برخی کار‌ها شروع شده است، همچنین ۱۴۶ کیلومتر از سیل بند‌ها مرمت شده است.


بیشتر بخوانید: گام چهارم را در زمان خود بر خواهیم داشت


اردکانیان با بیان اینکه امیدواریم همکاران ما در سازمان هواشناسی پیش بینی‌های جدید خود را به ما ارائه دهند، گفت: پیش بینی ما در زمینه خطرات سیل سه ماهه است، ما با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی سعی می‌کنیم که از تمام ابزار و توان فنی کشور استفاده کنیم.

او تصریح کرد: خوشبختانه مردم توجه بسیار زیادی به حریم و بستر رودخانه‌ها دارند، نهاد‌ها و مسئولان اجرایی هم همکاری‌های بسیار خوبی جهت آزاد سازی دارند.

وزیر نیرو از برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی برق در تهران خبر داد و گفت: در این نمایشگاه بیش از ۵۰۰ کشور داخلی و خارجی حضور دارند و امیدواریم برگزاری این نمایشگاه فرصت خوبی برای بخش خصوصی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار