حواشی جلسه امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات بحران استان تهران را در این گزارش بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسن رضوی مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان تهران که امروز (چهارشنبه ۸ آبان) برگزار شد، اظهار کرد: در مباحث مربوط به وقوع سیل نکاتی ضرورت دارد که باید به آن‌ها رسیدگی شود و همچنین یک برنامه منظم برای دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه باید در محور رودخانه‌های خارج از تهران باید در حالت آماده باش باشیم، افزود: تصرف‌های فراوانی در طول ۵۰ سال گذشته در اطراف و محدوده رودخانه‌های جاجرود، کن و کرج  انجام شده است و این رودخانه‌ها پاسخگویی شرایط عادی در موارد جریان نیستند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران با اشاره به احتمال وقوع سیل در شهر کرج همانند سیل سال گذشته در استان خوزستان گفت: با وقوع سیل احتمالی در شهر کرج ۲.۵ میلیون نفر جمعیت و یا بیشتر درگیر می‌شوند، با توجه به اینکه سیل خوزستان ۱.۵ میلیون نفر را درگیر کرد.

رضوی تصریح کرد: ۱۲۰ نقطه حادثه‌خیز در استان تهران شناسایی و به شهرداری تهران منعکس شده است، اما تنها ۱۰ درصد از مشکلات نقاط حادثه‌خیز رفع شده و ۹۰ درصد مشکلات آن‌ها هنوز باقی مانده است.

وی افزود: اگر بتوانیم از مشکلات جلوگیری کنیم دیگر نیازی به عذرخواهی شهردار از مردم نیست و هماهنگی بین دستگاه‌ها می‌تواند از بحران‌ها جلوگیری کند.


بیشتر بخوانید: تهران آماده بارندگی سیل‌آسا نیست


در ادامه این جلسه یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در واکنش به صحبت‌های رضوی مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران گفت: آقای رضوی به خاطر انتخابات این صحبت‌ها را می‌کند.

رضوی در پاسخ به یزدانی گفت: این مباحث ربطی به موضوع انتخابات ندارد و این مشخص است که ما شهردار تهران را در هیچ یک از جلسات ندیدیم و ایشان حضور نداشتند و در پشت پرده غیبت هستند.

در ادامه تقی زاده معاون استاندار تهران گفت: امیدواریم که شهردار تهران از پشت پرده غیبت ظهور کند.

رضوی مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها مشکلات منابع دارند و می‌توان با هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف نسبت به حل مشکلات اقدام کرد.

وی ادامه داد: می‌توان با تشکیل کارگروهی به ریاست معاون عمرانی استانداری تهران نسبت به بررسی و برطرف کردن مشکلات اقدام کرد.

رضوی افزود: ۶۶۷ کیلومتر بر اساس مطالعات صورت‌گرفته مساحت خطرپذیر در استان تهران وجود دارد که حداقل ۱۲۰ کیلومتر از آن را باید ساماندهی کرد که قسمت عمده آن در منطقه یک و ۲ شهر تهران است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران اضافه کرد: اختلاف‌نظر‌هایی با شهرداری تهران در مباحث سیلاب و فرونشست‌ها وجود دارد که نسبت به رفع این اختلاف‌نظر‌ها و اجرای پروژه‌ها باید اقدام شود.

رضوی ضمن درخواست از شهردار تهران برای حضور در جلسات گفت:  مدیران با حضور در جلسات و بررسی مشکلات مردم باید نسبت به رفع مسائل اقدام کنند، آنگاه دیگر نیازی به معذرت خواهی از مردم نیست.

وی افزود: در حال حاضر مدیریت سد‌ها را به نحوی انجام دادیم تا همانند گذشته مشکلی نداشته باشیم.

رضوی خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب از سد‌ها خالی است و ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب داریم.

مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران گفت: شرایط ما نسبت به سال قبل خیلی بهتر است و ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب بیشتر نسبت به سال مطلوب آب داریم.

انتهای پیام/

جزئیات ماجرای دعوای مدیرعامل آب منطقه ای با معاون خدمات شهری شهرداری تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار