حجه‌الاسلام پناهیان در یکی از سخنرانی‌های خود داستان جالبی را از زندگی امام رضا (ع) نقل کرد.

پاسخ امام رضا (ع) به شخصی که گفت ما را از دعا فراموش نکنید+ فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امام رضا (ع) از جایگاه علمی بالایی برخوردار بودند. به همین دلیل مأمون میان ایشان و بزرگان دیگر ادیان و مذاهب جلسات مناظره‌ تشکیل می‌داد. برگزاری این جلسات سبب شد تا همگی به برتری و دانش امام رضا(ع) اقرار کنند.

حجه الاسلام پناهیان در یکی از سخنرانی‌های خود داستانی را از زندگی هشتمین اختر تابناک ولایت نقل کرد که نشان دهنده جایگاه والای علمی و عرفانی این امام رئوف است.

بر این اساس روزی شخصی از امام رضا (ع) خواست  تا برایش دعا کند، امام رئوف(ع) پاسخ جالبی به این شخص دادند که در ادامه مشروح این گفت و شنود را از زبان حجه‌الاسلام پناهیان می‎توانید بشنوید:

علی بن موسی بن جعفر(ع) معروف به امام رضا (ع) هشتمین امام شیعیان است که به مدت ۲۰ سال امامت را بر عهده داشت. دوران امامت حضرت ثامت الحج(ع) با خلافت هارون الرشید(۱۰ سال)، محمد امین (حدود ۵ سال) و مأمون (۵ سال) همزمان شد. مأمون عباسی او را به اجبار به خراسان آورد و به اکراه، ولیعهد خویش کرد. آن حضرت در طوس به دست مأمون به شهادت رسید. حرم او در مشهد زیارتگاه شیعیان و عاشقان اهل بیت است.

انتهای پیام/

برچسب ها: امام رضا ، مشهد ، هارون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدنوید
۱۹:۲۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام نمیدونم چراهرموقع دلم میشکنه امام رضا حاجتمونمیده هرچی قسمش میدم به جان خواهرش وپسرش فایده نداره یکی میتونه کمکم کنه خواهش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا المرتضی(ع).یا امام رضا ادرکنی بحق فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۲۰ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
سلام رفقا
یادمون باشه الان در این سالهای امام زمان ما آقا حجت بن الحسن العسگری (عج) احوال مارا می بینند وبرایمان دعا می کنند.یادمان باشد به امام زمان التماس دعا نگوئیم فقط حواسمان به قلب مهربانش باشد که از ما راضی و خشنود باشند.
Iran (Islamic Republic of)
علی طاهری
۱۴:۵۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
فداک یا علی بن موسی الرضا علیه السلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا ع جان عالمی به فدات یا امام رئوف بابی انت و امی یابن الرسول الله.التماس دعا از همه دوستان .بسیار گرفتارم ابروم در خطره دعام کنید