رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت:۲۲ هزار و ۷۸۶ نفر در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی مهاباد مشغول به کار هستند.

محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: در شهرستان مهاباد ۱۴۰ واحد صنعتی، ۵۷ معدن دارای پروانه بهره برداری و ۷ هزار و ۴۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب فعال است که برای ۲۲ هزار و ۷۸۶ نفر به طور مستقیم زمینه اشتغال را فراهم کرده اند.

او افزود: ۱۴۰ واحد صنعتی در شهرستان مهاباد با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۲ هزار و ۸۶۳ میلیون ریال و اشتغال زایی برای ۳ هزار و ۸۰۴ نفر فعال است.

او اضافه کرد: در شهرستان مهاباد ۵۷ معدن با حجم سرمایه گذاری نزدیک به ۳۰۲ هزار میلیون ریال برای استخراج سالانه ۹۲۰ هزار و ۵۰ تن انواع مواد معدنی و با اشتغالزایی مستقیم برای ۴۸۲ نفر مشغول به فعالیت است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت: همچنین ۷ هزار و ۴۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب می‌باشد که ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در این واحد‌های صنفی مشغول به کار هستند.

جهین به بازرسی از واحد‌های انجام شده از واحد‌های صنفی و غیر صنفی این شهرستان اشاره کرد وگفت: در ۷ ماهه نخست سال جاری ۷ هزار و ۳۵۵ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی مهاباد صورت گرفته است.

او ادامه داد: بازرسی‌ها در ۷ ماهه گذشته  منجر به تشکیل ۶۵۰ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۸ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال شد که برای رسیدگی بیشتر به مراجع قانونی ارجاع شد.

انتهای پیام/ن

فعالیت ۲۲ هزار نفر در واحد‌های صنعت، معدن و تجارت مهاباد

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.