معاون امور عمرانی استاندار البرز در بازدید از رودخانه کردان خواستار تسریع در اجرای سازه های این آبراه شد.

اجرای سازه های آبراه کردان در دستورکار قراربگیرددرویش پورمعاون امور عمرانی استاندار البرزدر گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز گفت :اگر سد انحرافی رودخانه کردان به نتیجه برسد، نفعش عاید کل استان البرز خواهد شد.

او افزود:این طرح که با اعتباری بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان آغاز شده به صورت حوضچه‌ای اجرا می‌شود و برای اجرای آن آب‌بندی به ظرفیت ۱۲.۵ میلیون مترمکعب در مسیر رودخانه کردان ساخته می‌شود.

درویش پور ادامه داد: دبی سالانه رودخانه کردان ۱۱۰ میلیون مترمکعب است که بخشی از آن به مصرف کشاورزی می‌رسد و مابقی در دشت‌های شور جنوب منطقه رها می‌شود.

درویش پور گفت:اگر این رودخانه  سیلابی شودمهارآن به مراتب سخت‌تر می‌شود، ولی وجود حوضچه‌ها علاوه بر ذخیره آب و تامین سفره‌های زیر زمینی به دشت شور نمی‌ریزد یا عامل تخریب روستا‌های پایین دست نمی‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار البرز ادامه داد: بخشی از سیلاب این رودخانه پس از ذخیره‌سازی در آب‌بند به شش حوضچه طرح تغذیه مصنوعی منتقل می‌شود که این حوضچه‌ها هر کدام به وسعت شش هکتار در جنوب ساوجبلاغ ایجاد شده و در طول سال از آب پر می‌شوند و با این کار سالانه ۱۲.۵ میلیون مترمکعب به ظرفیت سفره‌های زیرزمینی افزوده می‌شود.

انتهای پیام /و 

معاون امور عمرانی استاندار البرز از رودخانه کردان بازدیدکرد

برچسب ها: استاندار ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.