کارشناس مسئول واحد تغذیه مرکز بهداشت شهرکرد گفت: چاقی یک بیماری مزمن و نوعی سوء تغذیه است که باید مانند سایر بیماری‌های مزمن درمان شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، پروین روغنی کارشناس مسئول واحد تغذیه مرکز بهداشت شهرکرد در کارگاه آموزشی تغذیه در چاقی و بیماری‌های غیر واگیر اظهار داشت: چاقی یکی از عوامل بیماری می‌باشد که به دلیل الگوی ناصحیح تغذیه و کم تحرکی بروز می‌کند و یکی از راه‌های مقابله با آن اصلاح تغذیه است.

او افزود: چاقی یک بیماری مزمن و نوعی سوء تغذیه است که باید مانند سایر بیماری‌های مزمن درمان شود تا از بروز برخی بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و پرفشاری خون جلوگیری شود.

روغنی اضافه کرد: چاقی نوعی بیماری مزمن است که با بالا رفتن وزن بدن از محدوده طبیعی برای فرد اتفاق می‌افتد و بدن را برای ابتلا به سایر بیماری‌ها آماده می‌سازد.

او، مصرف غذا‌های پر کالری و چرب، کم مصرف کردن سبزیجات، کم تحرکی، پرخوری به دلیل تنهایی و فرار از نگرانی و استرس را از عوامل مهم چاقی بیان کرد.

روغنی گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی و قلبی، فشارخون بالا، دیابت، عوارض ریوی، بیماری‌های کبدی و مجاری صفراوی، نقرس، سیروز کبدی، درد مفاصل و سرطان‌ها از عوارض چاقی به شمار می‌رود.

کارگاه دو روزه آموزشی تغذیه در چاقی و بیماری‌های غیر واگیر ویژه مراقبین سلامت مراکز خدمات جامع سلامت در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ف

برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه در چاقی و بیماری‌های غیر واگیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار