سه نماینده کشورمان به مرحله نیمه نهایی پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال (امیدها) قهرمانی جهان رسیدند.  

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های پنج وزن دوم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال (امیدها) قهرمانی جهان از ظهر امروز به وقت ایران در شهر بوداپست مجارستان آغاز شد که محمد نخودی، کامران قاسم پور و امیر حسین زارع به مرحله نیمه نهایی رسیدند. محمد باقر یخکشی نیز در دیدار یک چهارم نهایی مغلوب شد.


بیشتر بخوانید:اعضای تیم ملی کشتی فرنگی امید کشورمان راهی مجارستان شدند


بر همین اساس در وزن ۶۱ کیلوگرم محمدباقر یخکشی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۴ از سد چارلز تاکر از آمریکا گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل آرسن هاروتونیان از ارمنستان با نتیجه ۱۳ بر ۶ مغلوب شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا بتواند برای کسب مدال برنز در گروه شانس مجدد به کار خود ادامه دهد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۲ دارخان یسنگالی از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر ۶ از سد بیامبادورج بات اردن از مغولستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نخودی در این مرحله با موراد کوراماگومدوف از مجارستان کشتی می‌گیرد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم کامران قاسم پور در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر هوانس مخیتاریان از ارمنستان را مغلوب کرد وی در دور دوم در مصاف با کریستوف سادوویک از لهستان با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی دور سوم شد. قاسم پور در این دور و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۳ بر صفر گانخویاک گانباتار از مغولستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف عثمان گوجن از ترکیه می‌رود.

در وزن ۹۲ کیلوگرم حسین شهبازی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب بو نیکال از آمریکا شد و باید منتظر حضور این حریف در دیدار فینال باشد تا وی نیز شانس ادامه کار در گروه بازنده‌ها را بدست آورد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل سامهان جبرائیلوف از مولداوی با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروز شد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۷ بر ۷ یوسوپ باتیرمورزایف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. زارع در این مرحله به مصاف زوریکو اورتاشویلی از گرجستان می‌رود.

مسابقات نیمه نهایی اوزان فوق از ساعت ۱۹:۴۵ امشب برگزار می‌شود

گفتنی است در رقابت‌های پنج وزن نخست مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافت و علیرضا سرلک و امیرحسین حسینی در وزن ۵۷ و ۷۰ کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند. ابوالفضل حاجی چور در وزن ۶۵ کیلو گرم حذف شد و علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم به دلیل صادر نشدن روادید شانس حضور در این مسابقات را از دست داد.


بیشتر بخوانید:استفاده از کشتی گیران خارجی بدون رضایت نامه اتحادیه جهانی ممنوع شد


انتهای پیام/

سه نمایده ایران در نیمه نهایی کشتی آزاد امید های جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار