رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار گفت: ۱۰ روزی است که صادرات تخم‌مرغ به افغانستان به اوج خود رسیده است.

ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغ‌داری با افزایش یک هزار و ۲۰۰ تومانی به ۶ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.

وی قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ را ۷ هزار و ۷۴۰ تومان اعلام کرد و افزود: فروش با نرخ‌های فعلی بیانگر حداقل زیان ۹۰۰ تومانی مرغداران است.

نبی پور از سرگیری صادرات مجدد به افغانستان و ازدیاد تقاضا هم زمان با ایام پایانی سفر را دلیل اصلی افزایش قیمت تخم مرغ در بازار اعلام کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: صادرت مجدد به افغانستان حدود ۱۰ روز است که به اوج خود رسیده و طی این مدت روزانه ۶۰ تا ۷۰ تن محصول به این کشور صادر می‌شود.

او با اشاره به اینکه صادرات تخم مرغ به عراق کماکان ممنوع است بیان کرد: طی ماه‌های اخیر صادرات تخم مرغ به عراق به سبب حمایت از تولید داخل متوقف شده است و هم اکنون اظهار نظری درباره آینده بازار صادرات این محصول نداریم.

نبی پور مجموع صادرات تخم مرغ از ابتدای امسال به بازار‌های هدف را ۱۶ هزار تن اعلام کرد و گفت: با توجه به مازاد چشمگیر تولید در بهترین شرایط با آزادسازی صادرات و رفع ممنوعیت‌ها میزان صادرات به ۲۰۰ هزار تن نخواهد رسید این در حالی است که در شرایط فعلی بسیاری از ظرفیت‌های مرغداری در کشور خالی است.

رئیس هیئت مدیریه اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه تاکنون گزارشی از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان نداشتیم اظهار کرد: هم اکنون تنها مسئله مرغداران قیمت تخم‌مرغ است چرا که آن‌ها در ماه‌های اخیر به طور متوسط در فروش هر کیلو تخم‌مرغ ۲ هزار تومان متضرر شدند.

او از توقف خرید توافقی تخم مرغ خبر داد و گفت: هم اکنون پشتیبانی امور دام خرید تخم مرغ را متوقف کرده و فعلا برنامه‌ای برای آن ندارد.

نبی پور تولید روزانه تخم مرغ را بالای ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تن اعلام کرد و افزود: با احتساب مصرف داخل روزانه ۲۵۰ تا ۲۷۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور بوده که زمینه را برای زیان مرغداران در بازار فراهم کرده است.

این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی تصریح کرد: قیمت کنونی کنجاله سویا در بازار آزاد با نرخ مصوب تفاوتی ندارد و تنها قیمت ذرت با نوساناتی در بازار روبرو است.

انتهای پیام /

تخم مرغ گران شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار