سخنگوی نخست‌وزیر عراق در واکنش به درخواست رهبر جریان صدر برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور گفت این مسئله در حوزه انتخابات پارلمان است و نه نخست‌وزیری.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المسله، «سعد الحدیثی»، سخنگوی نخست‌وزیر عراق، به درخواست مقتدی صدر، رهبر جریان صدر و ائتلاف سائرون، برای اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام و انحلال پارلمان به دنبال اعتراضات مردمی در این کشور واکنش نشان داد.

او اعلام کرد بر اساس قانون اساسی عراق، برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی بدون انحلال پارلمان ممکن نیست.

این سخنگو گفت: «سید مقتدی صدر درخواست اصلاح قانون انتخابات عراق و تغییر هیئت مدیره کمیسیون برای نظارت بر انتخابات کرد و عبدالمهدی هم آن را تایید و امضا کرده است، اما مسئله انتخابات زودهنگام در حوزه اختیارات پارلمان است نه نخست‌وزیر».

الحدیثی افزود: «پارلمان اکنون وجود دارد و انتخابات زودهنگام هم مربوط به آن می‌شود و بر اساس قانون اساسی انتخابات زودهنگام تنها در صورت انحلال پارلمان برگزار می‌شود».

دیروز مقتدی صدر از عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق، خواست با حضور در پارلمان این کشور برگزاری انتخابات زودهنگام را اعلام کند. او گفت: ما خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام آن هم بدون حضور احزاب کنونی جز آن‌هایی که ملت راضی به حضور آن‌ها در انتخابات هستند، هستیم. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار