مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ششم آبان ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

افزایش ۴۷ درصدی کشف سرقت‌های مسلحانه در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروز دوشنبه ششم آبان ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

افزایش سرقت‌های مسلحانه در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان از افزایش ۴۷ درصدی کشف سرقت‌های مسلحانه و ۳۱ درصدی دستگیری سارقان مسلح در ۷ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سردار محمد قنبری اظهار داشت: سلب آرامش و امنیت شهروندان، خط قرمز پلیس است و نیروی انتظامی بدون چشم‌پوشی با تمامی افرادی که به هر نحو، زمینه ناامنی روانی و اجتماعی جامعه را فراهم کنند مقتدرانه برخورد خواهند کرد.

او  افزود: خوشبختانه اشراف اطلاعاتی و حرفه‌ای گرایی پلیس استان در حوزه‌های تخصصی به حدی رسیده است که امروز هیچ مسأله امنیتی و یا جرم خاصی وجود ندارد که در کشف و کنترل آن مشکل داشته باشیم.

سردار قنبری بیان کرد: در مدت ۷ ماه گذشته سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در کشف سرقت‌های مسلحانه ۴۷ درصد و در دستگیری سارقان مسلح ۳۱ درصد رشد داشته ایم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در مدت مذکور در کشف سرقت‌های بعنف، مغازه، منزل و قاپ زنی به ترتیب شاهد ۸، ۴، ۱۳ و ۳۹ درصد افزایش بوده ایم و با تلاش مأموران انتظامی استان وقوع سرقت اتومبیل نیز ۶ درصد کاهش داشته است.

او با اشاره به انجام ۳ عملیات مسلحانه در درگیری با سارقان مسلح در یک هفته گذشته ابراز داشت: در ۷ روز گذشته ۶ باند فعال سرقت شناسایی و ۶ نفر از سارقان مسلح نیز هنگام انجام سرقت در درگیری مسلحانه با پلیس به هلاکت رسیدند.

سردار قنبری اضافه کرد: در هفته گذشته ۲۶ سارق مسلح سابقه دار شناسایی، دستگیر و خلع سلاح شدند که تا کنون به ۴۵ فقره سرقت مسلحانه در سال‌های گذشته اعتراف کرده اند.

او  با اشاره به کشف مقادیر زیادی سلاح و مهمات از این سارقان مسلح تصریح کرد: با اقدامات مقتدرانه پلیس استان در ماه گذشته شاهد کاهش ۶۰ درصدی سرقت‌های مسلحانه بودیم.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در پایان گفت: هدف پلیس ارتقای امنیت شهروندان است و اقداماتی که در زمینه کاهش وقوع سرقت به ویژه انواع خشن آن انجام می‌دهد حق و مطالبه بدیهی جامعه است که بحمدلله این تلاش‌ها زمینه رضایتمندی مردم شریف و افزایش اعتماد عمومی و حمایت آن‌ها را از خادمان خود در نیروی انتظامی فراهم کرده است.

توقیف بیش از ۱۲ تن روغن خوراکی

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان  از کشف بیش از ۱۲ تن روغن خوراکی احتکار شده در شهرستان زابل خبر داد.

سردار احمد طاهری گفت: مأموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان زابل در راستای شناسایی و برخورد با محتکران کالا و مجرمان اقتصادی درخیابان " شهید باهنر " یک انبار احتکار روغن خوراکی را شناسایی کردند.

او  افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از شناسایی انبارمذکور و اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی به همراه تیمی از اداره تعزیرات حکومتی و صنعت و معدن وارد عمل شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: مأموران پلیس در بازرسی از این انبار، مقدار ۱۲ تن و ۴۲۰ کیلو روغن خوراکی احتکار شده را کشف کردند.

سردار طاهری با اشاره به اینکه ارزش کالای احتکاری کشف شده در مجموع توسط کارشناسان یک میلیارد و یکصد میلیون ریال برآورده شده، خاطر نشان کرد: انبار مذکور پلمب و یک فرد متخلف پس از تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد.

او  در پایان از شهروندان خواست درصورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرمجاز و قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

۲ کشته و یک مجروح در برخورد سواری پژو ۴۰۵ با پراید

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان وبلوچستان  از برخورد یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با پراید در محور "خاش" به "زاهدان" با ۲ کشته و یک مجروح خبر داد.

سرهنگ کشواد بهروزی زاده گفت: شب گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد سواری پژو ۴۰۵ با پراید در کیلومتر ۳۰ محور خاش به زاهدان بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه عوامل امدادی در محل حادثه حاضر شدند.

بهروزی زاده ادامه داد: با حضور مأموران در صحنه مشخص شد یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با ۲ سرنشین با یک دستگاه سواری پراید که دارای یک سرنشین بود به شدت برخورد کردند.

او  افزود: متأسفانه در این حادثه و بر اثر شدت ضربه وارده سرنشین پژو ۴۰۵ و راننده خودروی پراید دردم جان باختند و راننده خودروی پژو نیز مجروح و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شد.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان علت تامه این حادثه را انحراف به چب خودروی پژو ۴۰۵ نسبت به خودروی پراید اعلام کرد.

او  در پایان با اعلام دوطرفه بودن بیشتر محور‌های شمال استان، از رانندگانی که قصد تردد در این محور‌ها را دارند خواست: در همه حال توجه کامل به جلو را داشته و با رعایت کامل مقررات راهنمایی و سرعت مطمئنه سفری ایمن برای خود و دیگران به همراه داشته باشند. 

دستگیری ۲ مالخر حرفه‌ای اموال مسروقه در" زابل"

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری ۲ مالخرحرفه‌ای با ۲۵۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ احمد ثمره حسینی  گفت: به دنبال دریافت خبری، مبنی بر اینکه فردی در یک کارگاه ضایعاتی در زابل اقدام به مالخری وسپس فروش اموال مسروقه می‌کند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس این فرماندهی قرار گرفت.

او  افزود: مأموران در تحقیقات خود دریافتند که جوانی ۲۸ ساله و سابقه دار، با مشارکت یکی از دوستان خود، اقدام به خرید و فروش اموال مسروقه در این کارگاه ضایعاتی می‌کند.

سرهنگ ثمره حسینی افزود: مأموران پس از حصول اطمنیان از موضوع طی هماهنگی قضائی، دریک عملیات ضربتی و غالگیرانه این مالخر و شریک ۲۴ ساله اش را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی‌های انجام شده به بزه انتسابی خود اعتراف کردندگفت: در بازرسی از محل تعداد زیادی اموال مسروقه شامل: ۲ دستگاه پمپ آب، ۲ دستگاه موتور کولر آبی، ۱۵۰ متر کابل و تجهیزات برق، ۱۰ شاخه میلگرد ساختمانی، ۶ عدد باطری خودرو، ۱۳ عدد شیر آلات ساختمانی، ۵ دستگاه فن تهویه هوا، ۴ فقره لوازم برقی گرمایشی، ۲ دستگاه دوچرخه، یک دستگاه سماوربرقی ومقادیری آچاروابزارآلات خودرو کشف شد.

سرهنگ ثمره حسینی با اشاره به اینکه ارزش اموال سرقتی کشف شده بیش از ۲۵۰ میلیون ریال می‌باشد خاطر نشان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و تلاش برای شناسایی مالباختگان و تحویل اموال مسروقه به آن‌ها ادامه دارد.

او  در پایان از شهروندان خواست ضمن رعایت موارد امنیتی و مجهز کردن اماکن خصوصی به تجهیزات ایمنی هر گونه موارد مشکوک را با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
تورو خدا دیگه امنیت رو از این مردم نگیرید
آخرین اخبار